Szukaj w:

Czarny piątek (black friday) – krótki poradnik dla tych, co zaspali + Infografika!

Czas czytania artykułu: 2 minuty

Już dziś 24 listopada, ten jeden, jedyny, szczególny dzień w całym roku. Black Friday, czyli “Czarny Piątek” pełen zakupowego szaleństwa. Zwyczajowo jest to piątek przypadający po Święcie Dziękczynienia.

To, co pierwsze kojarzy się z tym dniem, to kadry z amerykańskich filmów przedstawiający tłumy kotłujące się pod galeriami, czekające na ich otwarcie.

Od kilku lat zakupowe szaleństwo przenosi się coraz bardziej do sieci. Do tego stopnia, że firmy zdecydowały się na stworzenie CyberMonday („Cybernetyczny poniedziałek”), tworząc w sumie jeden gigantyczny weekend wyprzedaży.

Nadchodzący weekend to świetna okazja dla Twojej firmy, o ile dobrze to zaplanujesz.

1. Wyślij kampanię mailową

Zapowiedz swoim Klientom, że u Ciebie też mogą liczyć na superzniżki. Zaplanuj kilka promocji, które dostępne będą tylko tego dnia. Według Freshmail warto w tym miejscu przykuć uwagę ruchomymi elementami w takich kampaniach. Możesz użyć w kampanii użyć gifów. Warto też dać czarne tło newslettera – skojarzy się to z Czarnym Piątkiem, do tego będzie ładnie kontrastować ze zdjęciami.

2. Zaproponuj kupony rabatowy

Wyprzedaż możesz ogłosić nie tylko mailowo czy na swojej stronie, ale także na multiwyszukiwarkach promocji typu Godealla czy Canvaspop lub na swoich kanałach społecznościowych.

https://www.godealla.pl/blog/black-week-2017-spis-promocji-poprzedzajacych-black-friday/

3. Nie zapomnij o social media

Czarny piątek jest tematem mocno viralowym. Hasztag #blackfriday w tym tygodniu pojawia się w wielu wpisach – jest na liscie 50 najpopularniejszych tagów. Nie zapomnij więc dodanego zdjęcia lub wpisu opatrzyć dopiskiem #blackfriday lub #blackfriday2017. Dodaj do tego hasztag związany z świętami (np. #Christmas, #santa), modą (#fashion, #style), lub ogólnymi wyprzedażami (#sale, #free), a słupki Twoich zasięgów powędrują do góry.

 

4. Pomysł na prezent

Idą święta. Zbudź w kliencie potrzebę zakupu Twojego produktu. Może gotowe kosze prezentowe? Albo inspiracje prezentowe? Coś co klient mógłby kupić dla mamy, siostry, babci, chłopaka? Przykład poniżej:

5. Daj coś od siebie

Najlepsi sprzedawcy mówią, że aby zyskać, trzeba dać coś od siebie. Za darmo. Przy okazji czarnego piątku wiele sklepów dokłada małe bonusy dla wszystkich kupujących. Ważne by było to coś wartościowego, małego. Świetny przykładem może pochwalić się sklep Hudson’s Bay.

6. Dobrze rozmieść promocje w czasie

Co Ty na to, żeby dana promocja startowała o konkretnej godzinie? Oczywiście informacja o tym, jakie Takie rozwiązanie sprawi, że ruch na Twojej stronie będzie ciągły, ludzie czekać będą, aż ich wymarzone artykuły w końcu będą przecenione.

7. Bądź oryginalny

To dzień w którym warto zaszaleć z niestandardowymi rozwiązaniami. Promocji jest tak wiele, że warto wybić się czymś, na co normalnie nie moglibyśmy sobie pozwolić. Pobudź więc swoją kreatywność, śledź co robią inni.

Nie zdążyłeś w tym roku? Spokojnie. Weekend wyprzedaży ma swoje echo jeszcze przez kilka tygodni. Zwłaszcza, że zbliżają się święta. Postaraj się jednak w następnym roku przygotować wcześniej. Najlepsi specjaliści od sprzedaży rozpoczynają przygotowania do Czarnego Piątku już miesiąc przed.

Brella Magazyn

Magazyn dla skutecznych przedsiębiorców oraz kadry managerskiej, wspierający wiedzę w zakresie tematyki ogólnobiznesowej, managerskiej i motywacyjnej. Partnerem bloga jest Brella.pl, której oferta to głównie: Wirtualny asystent, Concierge i Wirtualny sekretariat. Sprawdź cennik i umów się ze swoim doradcą na rozmowę.

Latest posts by Brella Magazyn (see all)

Jeden komentarz na temat “Czarny piątek (black friday) – krótki poradnik dla tych, co zaspali + Infografika!”

  1. Fabryka Prezentów skomentował:

    Dzięki za artykuł! 🙂 na pewno wiele osób skorzysta.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *