Szukaj w:

Czy dobra organizacja pracy musi kosztować? Polecamy darmowe programy

Ważnym elementem przy organizacji własnej pracy jest dobór właściwych narzędzi. W tym artykule zdradzamy z czego korzystają Asystentki w Brelli jak i życiu prywatnym.

Narzędzia do efektywnego zarządzania czasem:

Kalendarz Google

Bezkonkurencyjny a jednocześnie darmowy! Wystarczy jedynie mieć aktywne konto Google. Posiada wiele przydatnych funkcji i jest bardzo intuicyjny. Dzięki niemu:

  • nie zapomnisz o ważnych wydarzeniach, spotkaniach, datach,
  • możesz planować zdarzenia o których kalendarz będzie Ci przypominał,
  • zintegrujesz swoje plany z innymi kontami Googla – dzięki temu o wiele łatwiej będzie pilnować wspólnych planów,
  • będziesz miał pod ręką linki do spotkań online,
  • dołączysz potrzebne pliki z dysku Google

Oprócz powyższych, kalendarz umożliwia również dodawanie lokalizacji do wydarzeń, edycję czasu przypomnień a także zapraszanie do niego innych osób. Wystarczy wpisać adres mailowy naszego znajomego lub klienta i wysłać mu zaproszenie. 

Mamy również możliwość importowania innych kalendarzy, również tych specjalnych. Sam decydujesz czy Twój tydzień ma się zaczynać od niedzieli, poniedziałku czy soboty. Możesz dodać również alternatywne kalendarze takie jak: chiński, muzułmański, hebrajski a nawet księżycowy! Bardzo łatwe jest również wyłączenie dodatkowych kalendarzy, wystarczy jedynie odznaczyć je z listy.

Jeśli dostaniesz maila, w którym kalendarz wykryje wydarzenie, automatycznie zostanie ono dodane. Zdecydowaną zaletą jest również możliwość korzystania z polskiej wersji językowej.

Google Keep

Kolejna przydatna aplikacja, którą dostajemy zakładając konto Google. Tak jak kalendarz, ten program do notatek jest w pełni darmowy. Możemy z niego korzystać zarówno przez przeglądarkę jak i przy użyciu aplikacji.

Notatki Google dają nam możliwość przypięcia do nich lokalizacji, dodania zdjęć i plików audio. Zdecydowanie przewyższają tym podstawowe programy do tworzenia notatek. 

Można też ustawić w nich przypomnienie, zmienić kolor, dodać checkboxy (pola do zaznaczania) a także odręczne rysunki i napisy. Jeśli tęsknisz za pisaniem w zeszycie, Keep daje możliwość zmienienia tła na linie lub kratki.

7StickyNotes

Jeśli nie wyobrażasz sobie pracy bez karteczek samoprzylepnych a jednocześnie starasz się ograniczyć zużycie papieru, dobrym wyborem będzie ten program. Możesz go pobrać ze strony https://www.dobreprogramy.pl/. On również jest całkowicie darmowy. Możesz w nim zmieniać czcionkę, załączać pliki, ustawiać przypomnienia a także grupować. Świetnie sprawdzi się do codziennych zajęć ale także przy zapisywaniu najważniejszych rzeczy do zrobienia w pracy. 

Zaciekawi Cię również:  5 książek o kobietach, nie tylko na Dzień Kobiet

Trello

 

Kolejny darmowy polecany przez nas program. Jest szczególnie przydatny przy pracy nad kilkoma projektami na raz (w wersji darmowej jest to 10 tablic). Jeśli chcesz korzystać z Trello w większej grupie lub pragniesz bardziej zabezpieczyć swoje dane, które tam przechowujesz, możesz wykupić płatną wersję programu.

Program pozwala na sprawną komunikację między różnymi osobami będącymi w tych samych zespołach. Porządkuje nam pracę dzieląc wpisy na osobne działy oraz grupuje te, które dotyczą danego zagadnienia. Sprawia to, że listy zadań są przejrzyste a komunikacja ułatwiona. Każdy może napisać do odpowiedniej w danym temacie osoby.

Zarejestrować się można na stronie trello.com używając konta Google.

Początkowo korzystanie z programów do organizacji pracy wydaje się tylko kolejnym zadaniem, które musimy wykonać. Program trzeba przecież zainstalować, konto założyć a dodatkowo wszelkie nasze pomysły czy zadania muszą zostać wpisane. Początkowy nakład pracy może rzeczywiście wydawać się ogromny jednak tak samo wielkie będą przyszłe korzyści. 
Brella Magazyn

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *