Szukaj w:

Growth hacking – kim jest „haker wzrostu”

Czas czytania artykułu: 2 minut(y)

Na branżowych spotkaniach nierzadko słychać rozmowy o metodzie „growth hacking”. Jeżeli nie chcesz zostawać w tyle z nowoczesnymi, rewolucyjnymi metodami marketingowymi koniecznie sprawdź, kim dokładnie jest growth hacker i w jaki sposób Twoja firma zyska zatrudniając go!

Hacker wzrostu to ktoś, kto wyrzucił podręcznik tradycyjnego marketingu i wymienił go na to, co można testować, śledzić i skalować. Zamiast reklam, rozgłosu i dużych nakładów pieniężnych wykorzystuje takie narzędzia jak poczta elektroniczna, ogłoszenia płatne za kliknięcie, blogi i inne platformy API. Choć growth hacking nie wyklucza płatnej reklamy, to zdecydowanie preferuje metody, wymagające minimalnych kosztów. Pamiętaj, że aby efektywnie stosować tego typu sposoby musisz określić, kim jest Twój klient i dopasować do niego komunikat reklamowy.

Strategia działań „hakera” to oczywiście stałe odkrywanie nowych możliwości i szukanie innowacyjności. Warto sprawdzić, jakie metody zostały wdrożone i działają u innych  – może znajdą zastosowanie również w Twojej firmie:

  • pop-up przy wyjściu ze strony (przekaż najważniejsze informacje, poproś o zostawienie opinii lub zaoferuj treść w zamian za podanie adresu mailowego),
  • widoczna opcja subskrypcji (najlepiej na górze strony),
  • strona z podziękowaniem (zwróć uwagę na korzyści, jakie zyskuje się dzięki dołączeniu do newslettera czy pobraniu aplikacji),
  • udostępnianie cudzych treści (pomóż zbudować widoczności w sieci),
  • kontroluj przyciski Call to Action (testuj różne warianty, angażuj użytkowników),
  • wpływowe grupy na LinkedIn (zaoferuj im indywidualny content czy produkt),
  • treść na Lynda (zaangażuj się w kreowanie materiałów na tej platformie edukacyjnej),
  • współpraca z innymi z branży (zaproś blogera do napisania artykułu na Twojego bloga),
  • angażowanie klientów (dzielenie się doświadczeniami związanymi z Twoim produktem, zdjęciami w mediach społecznościowych).

To tylko kilka przykładów. Obrazują one jednak jak szerokie jest spektrum działania growth hackingu. Nawet jeżeli nie zastąpi on całego działu marketingu, może go efektywnie uzupełnić oraz pomóc w ograniczeniu kosztów. Liczy się pomysł!

Zaciekawi Cię również:  Pięć firm, w których każdy chciałby pracować

Jeśli zainteresowało Cię to zagadnienie i chcesz być na bieżąco z trendami w growth hackingu, warto zaglądać na blogi ekspertów:

  • Sean Ellis http://www.startup-marketing.com/
  • Neil Patel http://neilpatel.com/
  • Andrew Chen http://andrewchen.co/
  • Ryan Holiday http://ryanholiday.net/
Brella Magazyn

2 komentarze na temat “Growth hacking – kim jest „haker wzrostu””

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *