Szukaj w:

Hotelowa szkoła przetrwania

Czas czytania artykułu: 4 minuty

“Teoretycznie wszystko w porządku, ale łóżko w pokoju było bardzo małe i niewygodne. Nie tego oczekiwałem po 4-gwiazdkowym hotelu.”

„Odmówiono mi wcześniejszego zameldowania – niby nic wielkiego, ale niesmak pozostał…”, „Musiałem dopłacić za śniadanie. To niedopuszczalne!”. Ile razy zdarzyło Ci się napisać coś podobnego po średnio udanym pobycie?

Zanim kolejny raz wysmarujesz na stronie hotelu niepochlebną opinię, dając upust swojej frustracji, sprawdź czy na pewno masz ku temu powody. Przedstawiamy krótki poradnik, dzięki któremu zostaniesz królem rezerwacji, rodzina zacznie prosić o organizację urlopu, a szef oddeleguje Cię do organizowania podróży służbowych dla całej firmy.

REZERWACJA BEZZWROTNA (NON-REF – z ang. non – refundable)

Takie rezerwacje są zwykle tańsze, ale nie bez powodu. Nie można z nich zrezygnować. To znaczy, oczywiście, że można, ale nie bezpłatnie.  Hotel daje Ci pokój w ekstra cenie, ale Ty dajesz słowo, że ten pokój wykorzystasz (albo przynajmniej za niego zapłacisz). Uczciwa umowa, prawda? UWAŻAJ! Wybieraj tę opcję tylko, kiedy jesteś pewny, że zjawisz się w hotelu, inaczej stracisz pieniądze.

SGL – DBL – TWIN

Nie, to nie żadne tajemne skróty. To gwarancja dobrze przespanej nocy. Dzięki znajomości tych skrótów już nigdy nie będziesz spał na wąskiej jedynce! Notuj:

  • SGL (z ang. single) – łóżko pojedyncze w pokój dla 1 osoby, najczęściej szerokie.
  • DBL ( z ang. double) – łoże małżeńskie w pokoju dla 2 osób.
  • TWIN (z ang. twin) – dwa pojedyncze łóżka w pokoju dla 2 osób, najczęściej wąskie.

UWAŻAJ! Jeśli rezerwujesz pokój TWIN i prosisz o jedno duże łóżko, z całą pewnością złączą dla Ciebie 2 pojedyncze łóżka. Jeśli jesteś „Księżniczką na ziarnku grochu” lepiej celuj w SGL lub DBL.

STANDARD POKOJU

Zdarza się, że po szczególnie trudnym dniu chciałbyś skorzystać z kąpieli w wannie albo położyć się na ultramiękkim łóżku z dziesięcioma poduszkami. Kto bogatemu zabroni! Sprawdź w jakim pokoju poczujesz się, jak prezydent.

  • STANDARD / ECONOMY (STD / ECO) – pokój, w którym na próżno doszukiwać się specjalnych udogodnień. Jest to zwykły hotelowy pokój ze standardowym wyposażeniem. Zwykle w najlepszej cenie.
  • DELUXE / SUPERIOR (DLX / SPR) – pokój o podwyższonym standardzie, zwykle większy, bardziej komfortowy. W zależności od hotelu można znaleźć w nim dodatkowe akcesoria (np. dodatkowe poduszki, szlafroki, owoce, wstawki powitalne, luksusową wodę mineralną, duży telewizor, balkon). Dodatkowo w pokoju może znaleźć się mały kącik wypoczynkowy. To idealna opcja dla tych, którzy potrzebują dla siebie więcej miejsca, ale w przystępnej cenie.
  • APARTAMENT (APT) – zwykle dwupokojowy, z wydzieloną sypialnią i częścią wypoczynkową, dużą łazienką (lub dwoma), która nierzadko przypomina małe SPA, z powitalnym koszem owoców lub słodyczami, balkonem/tarasem, całym zestawem dodatków, darmowym room serwisem i wszystkimi udogodnieniami, jakie można sobie zamarzyć. Te pokoje mają najlepszy widok, najlepsze położenie i są najlepiej wyposażone. Są także najdroższe.

PREAUTORYZACJA

U niektórych gości na sam dźwięk tego słowa tętno wzrasta, jak wtedy, gdy Lewy zbliża się z piłką do pola karnego. Zupełnie niepotrzebnie!

Preautoryzacja to nic innego, jak sprawdzenie przez hotel, czy na karcie kredytowej, którą zabezpieczasz rezerwację, znajdują się wystarczające środki. Dzięki „preautowi” recepcjoniści śpią spokojnie, a Ty nie musisz martwić się o poranne rozliczenia, nawet jeśli w nocy zaszalałeś w hotelowym barze. Co, jeśli chcesz zapłacić inną kartą? Nie ma problemu, recepcjonista zdejmie blokadę z karty lub powie za ile dni blokada przestanie działać (max. 7 dni). Nie bój się – Twoje pieniądze nadal fizycznie znajdują się na koncie i żadna siła ich stamtąd nie zabierze.

UWAŻAJ! Jeśli podasz błędne dane karty lub nie będzie na niej środków, hotel może odmówić Ci rezerwacji. W przypadku dużego obłożenia w hotelu, trafisz na sam koniec listy lub w ogóle z niej wypadniesz. Nie warto kombinować.

CHECK IN – CHECK OUT

Dwa krótkie terminy, od których tak wiele zależy. Ile razy denerwowałeś się, że pokój nie jest jeszcze gotowy albo pani pokojowa prosi Cię o wyjście, chociaż nie zdążyłeś się jeszcze spakować? Sprawdź w jakich godzinach trwa doba hotelowa i zaoszczędź sobie stresów.

  • CHECK IN (zameldowanie) – najczęściej odbywa się od godziny 14.00 do późnych godzin wieczornych, ALE zdarza się, że meldunki kończą się o godz. 20.00, recepcja jest zamykana i szukaj wiatru w polu! Na potwierdzeniu rezerwacji zawsze znajduje się informacja w jakich godzinach można się meldować – jeśli planujesz wcześniejszy, bądź późniejszy przyjazd, koniecznie skontaktuj się w tej sprawie z recepcją. W innym przypadku pocałujesz klamkę lub spędzisz czas w hotelowym lobby, czekając na pokój.
  • CHECK OUT (wymeldowanie) – MAKSYMALNA godzina, do której możesz przebywać w pokoju, zwykle 11.00 – 12.00. Oczywiście nikt nie wygoni Cię o 12.01, ale pamiętaj, że panie pokojowe mają tylko 2 godziny na przygotowanie Twojego pokoju dla przyjeżdżających gości, więc nie przedłużaj w nieskończoność pobytu. POZA TYM – hotel ma prawo obciążyć Cię za kolejną dobę, jeśli w porę się nie wymeldujesz. Czy 15 min. ponadprogramowej drzemki jest tyle warte?

UWAŻAJ! Doba hotelowa to nie to samo, co standardowa doba (24 godziny). Jest to umowna nazwa dla czasu od zameldowania do wymeldowania. Meldunek o godz. 20.00 nie uprawnia Cię do przebywania w hotelu do godz. 20.00 dnia następnego, ani do przekroczenia godziny check out’u. Nie zapomnij o tym!

ŚNIADANIE

To jeden z najczęstszych punktów zapalnych podczas pobytu (zaraz po łóżkach 😊 ). Zwróć uwagę na informację na potwierdzeniu rezerwacji:

  • BREAKFAST EXCLUDED – śniadanie nie jest w cenie, będziesz musiał za nie dopłacić. W momencie meldowania zgłoś w recepcji, że chcesz skorzystać z tej opcji (zostaniesz dopisany do listy). Ta opcja stosowana jest często w pokojach klasy standard.
  • BREAKFAST INCLUDED – śniadanie jest wliczone w cenę, możesz spać spokojnie, a rano wpadać do restauracji na kawkę i jajecznicę.

UWAŻAJ! Jeśli rezerwujesz pokój z opcją „breakfast included”, a jednak nie skorzystasz ze śniadania, nie otrzymasz zwrotu kosztów śniadania.

Jeśli pomimo zachowania wszelkich środków ostrożności, podczas pobytu pojawią się komplikacje, nie bój się zgłosić do recepcji. Pracownicy z pewnością pomogą Ci rozwiązać problem, a Ty nie będziesz musiał wyładowywać emocji w komentarzu. Recepcjonistom, tak samo, jak Tobie, zależy na tym, żebyś spędził miło czas w hotelu. To co – rezerwujemy?

Brella Magazyn

Magazyn dla skutecznych przedsiębiorców oraz kadry managerskiej, wspierający wiedzę w zakresie tematyki ogólnobiznesowej, managerskiej i motywacyjnej. Partnerem bloga jest Brella.pl, której oferta to głównie: Wirtualny asystent, Concierge i Wirtualny sekretariat. Sprawdź cennik i umów się ze swoim doradcą na rozmowę.
Podsumowanie artykułu
Hotelowa szkoła przetrwania
Tytuł artykułu
Hotelowa szkoła przetrwania
Opis
"Teoretycznie wszystko w porządku, ale łóżko w pokoju było bardzo małe i niewygodne. Nie tego oczekiwałem po 4-gwiazdkowym hotelu.”
Autor
Wydawca
Magazyn Brella
Logo wydawcy

8 komentarze na temat “Hotelowa szkoła przetrwania”

  1. Marek skomentował:

    Jak się czyta wyjaśnienie tych skrótów, to brzmi banalnie, ale na portalu rezerwacyjnym nie jest to takie oczywiste… Teraz nie będzie trzeba zgadywac 😀 Dodaję artykuł do zakładek, będę się posiłkował 😉

  2. Mr Bee skomentował:

    Dobry artykuł! Po takiej dawce i formacji aż chce się rezerwować kolejny pobyt 🙂

  3. Patrycja skomentował:

    Świetny artykuł, teraz już dokładnie wiem, na co zwrócić uwagę przy rezerwowaniu noclegu w hotelu.

    1. Ola skomentował:

      W końcu jasno, krótko i merytorycznie wyjaśnione zasady panujące w Świecie Hoteli. Nie którym pewnie zaoszczędzi to czasu i nerwów! 🙂

  4. spaworker skomentował:

    Najlepsze są opinie o SPA. W trakcie zabiegów zadowoleni, cmokają jak jest super i cudnie, że wysoki poziom usług, super fizjoterapeuci i kosmetolodzy, magia w dłoniach. Kilka dni później wysmarowana opinia negatywna. Że masaż kiepski, zabieg na twarz tragedia, basen mały, bo czemu nie olimpijski, bo nie da się pływać, bo czemu tyle ludzi, woda zimna, czemu nie można pić alkoholu na strefie Wellness (drodzy goście najpierw zorientujcie się w przepisach prawnych i wytycznych sanepidu jeśli chodzi o pływalnie, bo wasze argumenty są zazwyczaj bezpodstawne). A przecież anonimowi nie jesteście. Zapraszamy ponownie. 🙂

  5. Kuba skomentował:

    Brawo Małgosia!!! krótko zwięźle i na temat.

  6. Agata skomentował:

    Super artykuł !

  7. vontecki skomentował:

    preautiryzacja to najgorszy badziew jaki czlowiek wymyslil – niby wszystko fajnie, ale jak jadę na dłuższy urlop i rezerwuję np 5 hoteli i każdy blokuje środki na koncie, każdy rząda pomimo zablokowanych środków zapłaty za hotel na miejscu i każdy zwraca po dwóch tygodnich zablokowane środki czyniąc moją kartę bezużyteczną i uniemożliwiając mi innych rezerwacji

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *