Szukaj w:

Jak przetestować pomysł na biznes?

Czas czytania artykułu: 3 minut(y)

Zakładanie własnego biznesu, staję się obecnie coraz prostsze. Głównie, dzięki temu, że do swoich działań możemy wykorzystać pomocny internet i możliwość pracy zdalnej. Poza tym w Polsce istnieję wiele możliwości wsparcia na początkowej drodze w prowadzeniu własnej działalności gospodarczej. Pozostaję tylko dobry pomysł i jego wdrożenie.

Jak przetestować pomysł na biznes i sprawdzić czy warto w to dalej brnąć?

Zweryfikuj swój pomysł

Weryfikacja biznesu to pierwszy krok, od którego zależy nasz sukces w biznesie. Weryfikacja pomysłu pozwala nam już na starcie wykluczyć pomysły, które pod względem finansowym, mogłyby okazać się totalną klapą – no chyba, że chcemy mieszkać w namiocie i prowadzić firmę w formie wolontariatu. Jak mówi znany bloger – Rekin Finansów: „Gdybym od początku wiedział jak zweryfikować pomysł na biznes uniknąłbym 80% nieudanych projektów.”. Zaufajmy jego doświadczeniu.

Weryfikację zacznij od podstaw, po prostu popytaj swoich znajomych, ludzi z branży i grupę, którą aktualnie uważasz za docelową; co o tym sądzą? czy uważają, że przedstawiony pomysł byłby rozwiązaniem ich problemów? czy korzystali by z oferowanej przez Twoją firmę usługi?

Jeśli Twój pomysł nie jest innowacyjny to znajdź podobny produkt, który już istnieje i zobacz jak on się sprawdza. Ile osób korzysta z danego produktu, usługi, etc.?

Sporządź biznesplan

Biznesplan to aspekt, który na etapie rozpoczynania własnego interesu, często jest pomijany albo traktowany nie do końca skrupulatnie. Jednakże, jak się potem okazuję, sporządzenie biznesplanu to najbardziej czasochłonny, a zarazem istotny etap rozpoczynania własnej działalności gospodarczej. To od niego zależy, czy Twoja firma okaże się rentownym przedsięwzięciem. Często podczas sporządzania biznesplanu, okazuję się, że ciężko jest uzyskać dodatnie przychody z zakładanej działalności. Wiele rzeczy podczas tworzenia biznesplanu ulega zmianom, a przedsiębiorca czasami nawet jest gotów stwierdzić, że jednak przedstawiony pomysł nie jest do końca słuszny i należy go stworzyć od podstaw na nowo lub nawet całkowicie zrezygnować i czekać na falę nowej inspiracji.

Dobry biznesplan, to przede wszystkim odpowiedź na wszystkie „kruczki” i przewidywane problemy związane z prowadzoną działalnością. To również rozsądne przedstawienie przewidywanych zysków i kosztów. W dobrym biznesplanie, nie powinieneś pominąć analizy SWOT, która pozwoli Ci zweryfikować mocne i słabe strony firmy.

Zadbaj o dobrą strategię

Dobrze zbudowana strategia biznesowa pozwoli Ci odnieść sukces, a przecież oto nam wszystkim chodzi. Strategia to nic innego jak określony zbiór działań, mających przynieść zamierzone rezultaty i efekty. Odpowiedz sobie na kluczowe pytania:

  • Jaka jest misja Twojej firmy czy działalności?
  • Jakie długofalowe cele widzisz dla swojego przedsiębiorstwa?
  • Jakie musisz podjąć działania by je osiągnąć?
  • Na jakim rynku chcesz funkcjonować?
  • Jakie produkty bądź usługi powinny znaleźć się w Twojej ofercie?
  • Jaki model biznesowy zastosować?
  • Jakie metody rywalizacji z konkurencją wybrać?
Zaciekawi Cię również:  Sztuka negocjacji - w jaki sposób osiągnąć wyznaczony cel?

Pamiętaj, że dobra strategia musi być spójna, a jej założenia rzeczowe i konkretne. W tym przypadku im prościej tym lepiej i łatwiej dla Ciebie i odbiorcy.

Czas na testowanie biznesu

Ostatnim krokiem w kreowaniu nowego biznesu są jego testy. Etap testów to realizacja pomysłu w wersji prototypowej, nie pełnej i dostępnej na ograniczonym obszarze sugerowanego rynku. Testowanie biznesu to proces, który będzie wymagał od Ciebie nakładu pieniędzy, pracy i czasu. Jednakże nie pochłonie on Ciebie na tak dużą skalę, jak w przypadku rozpoczęcia od razu pełnej działalności firmy. Testowanie biznesu jest bezpiecznym sposobem, na to by określić rentowność planowanego przedsięwzięcia. Przedstawione działanie pozwoli Ci naprawić i zmodyfikować wszystkie pojawiające się na tym etapie błędy. Testując swój pomysł biznesowy, z pewnością napotkasz wiele problemów, a ich rozwiązywanie, można potraktować jako weryfikację Ciebie jako przedsiębiorcy. Jeśli podołasz napotykanym trudnościom, a biznes okażę się być bardzo przydatną dla konsumenta i przychodową działalnością, to czas rozpocząć działania na pełną skalę.

Biznes czy wypali?

Na to pytanie musisz odpowiedzieć sobie sam w oparciu o analizę podjętych już działań. Jeśli zweryfikowałeś swój pomysł i spotkał się on z pozytywnym odzewem, uczyń kolejny krok i dojdź do etapu testów, w których to Twój biznes zostanie ostatecznie zweryfikowany; jednakże pamiętaj, że ostatecznie to próba czasu, sposób zarządzania i strategia rozwoju firmy odegra wpływ na to jak długo utrzymasz się na rynku i jakie zyski zaczniesz uzyskiwać ze swojej działalności.

Brella Magazyn

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *