Szukaj w:

Jak radzić sobie ze stresem

Czas czytania artykułu: 2 minuty

Chroniczny brak czasu, naglące deadliny, problemy finansowe, próba sprostania oczekiwaniom najbliższych – to tylko niektóre przyczyny pojawiania się w naszym życiu jednej z największych zmór XXI wieku – stresu.

Dopada on nas zarówno na płaszczyźnie prywatnej, jak i zawodowej. Jego objawy są bardzo różne: bóle żołądka, bezsenność, spocone dłonie, ciągłe rozdrażnienie. Jeżeli zastanawiasz się, jak skutecznie radzić sobie ze stresem, koniecznie powinieneś przeczytać poniższe rady:

  1. Organizuj i deleguj – często zdarza się, że przyczyną stresu jest natłok obowiązków. Sama myśl o tym, co jeszcze musisz zrobić przyprawia cię o zawroty głowy? Jest na to bardzo prosty sposób – każdego dnia rano rób dokładny plan dnia – dzięki temu będziesz miał pełną kontrolę nad zadaniami, które musisz wykonać. Warto również zastanowić się nad tym, czy wszystko musisz zrobić osobiście. Dobrym pomysłem byłoby oddelegowanie niektórych obowiązków innym osobom.
  2. Czytaj – udowodniono naukowo, że sięgając po wciągającą nas lekturę możemy w znacznym stopniu obniżyć poziom stresu w naszym organizmie. Skupienie się na treści książki może pomóc w oderwaniu się myślami od codziennych obowiązków.
  3. Uprawiaj sport – aktywność fizyczna wyzwala w nas endorfiny, które wprawiają nas w lepszy humor, dzięki czemu łatwiej radzimy sobie ze stresem. Koniecznie wybierz taki rodzaj aktywności fizycznej, który najbardziej Ci odpowiada. Sport ma być przyjemnością a nie katorgą. Bardzo ważne jest to, abyś trenował regularnie. Oprócz spokoju ducha zyskasz wysportowane ciało i zwiększoną odporność zdrowotną.
  4. Oddaj się swojemu hobby – nie ważne, czy twoją pasją jest haftowanie, górskie wspinaczki, kolekcjonowanie znaczków, czy gotowanie. Zastanów się, co sprawia ci radość i rób to. Pozwól sobie na chwilę oderwania się od rzeczywistości i skupieniu na tym, co przyjemne.
  5. Wysypiaj się – sen działa na nas jak psychoterapia. W czasie fazy REN mózg przetwarza wszystkie wspomnienia i sprawia, że rano są dla nas mniej przytłaczające. Ponadto osoby wyspane są mniej rozdrażnione i dużo produktywniejsze, dzięki czemu lepiej wykonują swoje obowiązki i same nie stwarzają sytuacji stresowych.

Prawdą jest, że stres w umiarkowanych dawkach jest czymś pożytecznym – mobilizuje nas do działania i samodyscypliny. Jeżeli jednak staje się naszym codziennym towarzyszem musimy przedsięwziąć wszelkie możliwe kroki, aby złagodzić jego działanie. W przeciwnym razie odbije się to poważnie na naszym zdrowiu. Mamy nadzieję, że powyższe rady pomogą wam chociaż w minimalnym stopniu poradzić sobie stresem. W komentarzach koniecznie napiszcie o tym, jakie są Wasze metody radzenia sobie z tym uciążliwym problemem.

Brella Magazyn

Magazyn dla skutecznych przedsiębiorców oraz kadry managerskiej, wspierający wiedzę w zakresie tematyki ogólnobiznesowej, managerskiej i motywacyjnej. Partnerem bloga jest Brella.pl, której oferta to głównie: Wirtualny asystent, Concierge i Wirtualny sekretariat. Sprawdź cennik i umów się ze swoim doradcą na rozmowę.

Latest posts by Brella Magazyn (see all)

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *