Szukaj w:

Jak wypromować firmę w Internecie? 5 sprawdzonych wskazówek

Czas czytania artykułu: 3 minut(y)

Jak odnaleźć się w nowoczesnych technikach promowania marki? Jak używać coraz ciekawszych narzędzi analitycznych? Z dnia na dzień można zauważyć wzrastającą ilość możliwości, a to dlatego, że nie ma większej i lepszej płaszczyzny do promowania marki niż Internet.

Jeśli bardziej zagłębisz się w temat, dojdziesz do wniosku, że dobrze przemyślana strategia i znajomość odpowiednich narzędzi nie będzie wymagała nakładów finansowych co dla początkujących firm jest atutem nie do przebicia.

1. Strona Internetowa to nie wszystko

Aby iść z duchem czasu należy szukać innych kanałów, przez które można promować swój biznes. Oczywiście mam tutaj na myśli Social Media. Dzięki Mediom Społecznościowym można dotrzeć w kilka minut do ludzi z całego świata, którzy mogą być zainteresowani właśnie Twoim biznesem. Jeżeli chcesz promować swoją firmę w Social Media, to musisz być aktywny na:

  • Facebooku
  • Instagramie
  • YouTube

Te trzy media zrzeszają większość użytkowników Internetu. Warto też dodać, że jeśli chcesz znaleźć się na szczycie zasięgów-  niezbędne jest dodawanie informacji z filmami.

2. Dodaj swoją firmę do Google Maps

Google to największa potęga Internetu. Jeśli nie ma Cię na Google w zasadzie nie istniejesz. Jak już pewnie zauważyłeś, Google pokazuje spersonalizowane wyniki w wyszukiwarce, które głównie zależą od Twojej lokalizacji.

Krótko mówiąc, klient z Krakowa ma zupełnie inne strony w top 10, niż klient z Poznania. Pomimo tego, że razem wpisują w wyszukiwarkę np. słowo kluczowe „Drukarnia”. Tak samo jest również z wynikami w Google Maps, co oczywiście jest już bardziej logiczne, niż patrząc na zwykłe wyniki tekstowe. Wobec tego dodanie swojej strony do Google Maps w dzisiejszych czasach jest obligatoryjne.

Jeżeli jeszcze tego nie zrobiłeś, to wystarczy, że założysz konto tutaj Google Moja Firma i będziesz postępować zgodnie ze wszystkimi wskazówkami.

Dodatkowo Google oferuje płaszczyznę Google+, gdzie można zamieszczać artykuły, zdjęcia i filmy z opisem, dzięki czemu Twoja firma będzie wyżej pozycjonowana przez Google, za czym idzie lepsza widoczność dla potencjalnych zainteresowanych.

3. Im lepiej poznasz swoją grupę odbiorców tym lepiej

Zastanawiając się nad swoją firmą, na pewno myślałeś, kto może być idealnym odbiorcą lub partnerem. Poprawne określenie grupy odbiorców jest jedną z najważniejszych rzeczy dla każdej firmy i należy zrobić to porządnie.

Jeśli marka będzie kierowana do niewłaściwych osób, nie mamy co liczyć na pozytywny feedback, a żadna kampania nie przyniesie oczekiwanych efektów.

Na początku warto określić:

  • Wiek
  • Płeć
  • Lokalizacje
  • Zawód
  • Zainteresowania i hobby

4. YouTube – liczby nie kłamią

Dane nie kłamią. YouTube ma ponad miliard aktywnych użytkowników co stanowi około jedną trzecią wszystkich użytkowników w Internecie. Warto korzystać z tak ogromnej machiny.

Co robisz, jeżeli wykonujesz jakąś skomplikowaną czynność pierwszy raz? Odpalasz YouTube! Co robisz, jeżeli szukasz nowego telefonu, telewizora, komputera? Znowu YouTube i przeglądasz recenzje, porównania itd.

Generowanie filmów w Internecie plasuje się na pierwszym miejscu. Jeśli chcesz być zauważony dodajesz film, a nie zdjęcie czy sam tekst. Jeśli marka ma sens istnienia na tym kanale warto zaangażować się w tworzenie ciekawego konta, które pozwoli dotrzeć do większej ilości fanów.

5. Stopka w mailu niby nic, a tak wiele

W ciągu całego dnia pracy wysyłasz wiele wiadomości drogą mailową. By Twoje e-maile wyglądały profesjonalnie i odbiorca wiedział skąd przyszły, należy używać dobrze przemyślanej i czytelnej stopki.

Jeśli jest spersonalizowana imieniem i nazwiskiem można dodać też zdjęcie by bardziej spersonalizować kontakt. W końcu wszyscy jesteśmy wzrokowcami. Nie musi być ona cały czas taka sama. Jeżeli w danym czasie oferujesz promocje, konkursy, czy nawet organizujesz wydarzenie, to w skrócie warto o tym napisać. Nie zapomnij o linkach ułatwiających jednym kliknięciem otwarcie strony internetowej, Social Media czy wybieranie telefonów.

Radą wieńczącą ten punkt jest umiar. Gdy stopka będzie przesycona kolorami, linkami, informacjami, stanie się nieczytelna i sprawi, że staniemy się mało profesjonalni i nieciekawi.

Wszystkie te informacje są jak kropla w oceanie możliwości. Najważniejsze to się nie bać i próbować nowych narzędzi, testować je i dostosowywać małymi kroczkami. Pamiętajmy, że każdy biznes ma swoją specyfikę, odbiorców czy zwyczajnie inne cele do osiągnięcia. Im lepiej poznamy swoich odbiorców i odpowiednie kanały do publikacji marki tym lepsze efekty osiągniemy. 

Brella Magazyn

Magazyn dla skutecznych przedsiębiorców oraz kadry managerskiej, wspierający wiedzę w zakresie tematyki ogólnobiznesowej, managerskiej i motywacyjnej. Partnerem bloga jest Brella.pl, której oferta to głównie: Wirtualny asystent, Concierge i Wirtualny sekretariat. Sprawdź cennik i umów się ze swoim doradcą na rozmowę.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *