Szukaj w:

Jak zarządzać czasem? Brella poleca!

5 prostych trików dla lepszego zarządzania własnym czasem, z których korzystamy i my.

1. Lista TO DO

Uporządkowanie swoich zadań jest bardzo pomocne. Dzięki temu nie musimy zaprzątać sobie głowy pamiętaniem o tym, co jest do zrobienia. Wystarczy spojrzeć na listę, papierową lub w wersji elektronicznej. Najlepiej notować zaraz obok zadania, ile czasu przewidujemy na jego wykonanie. Dzięki temu poznamy nasze możliwości działania i łatwiej przyjdzie nam planowanie każdego dnia. Zastanów się, kiedy jesteś najbardziej produktywny i wykorzystaj ten czas na zadania, które wymagają największych pokładów skupienia i czasu. Ustal, które zadania mogą sprawić Ci najwięcej trudności i nie odkładaj ich “na później”.

2. 60-40

Kolejną pomocą może być planowanie zadań na jedynie 60% przeznaczonego czasu. Zawsze coś ważnego może nieoczekiwanie nam wypaść. Jeśli nie będziemy mieli takiego buforu, dopadnie nas stres, co jeszcze bardziej utrudni pracę i wydłuży czas realizacji zadań. Gdyby danego dnia nic nagłego nie wymagało naszego czasu, zawsze możemy zabrać się za zadania z następnego dnia lub poświęcić te wolne chwile na zaplanowanie kolejnych dni, rozwój czy odpoczynek.

3. Porządek

Zarówno na biurku jak i w plikach na komputerze. Tu i tu jest bardzo ważny. Zastanów się, ile czasu tracisz szukając czegoś co jest istotne i powinno być łatwo dostępne. Uporządkuj miejsce pracy używając segregatorów oraz odkładając wszystko na swoje miejsce. W kwestii komputera i dokumentów, najlepszym pomysłem jest stworzenie dedykowanych folderów. Dzięki konkretnym nazwom będą łatwiejsze do odnalezienia niż pliki zapisane prosto na pulpicie.

4. Zrezygnuj z rozpraszaczy

Nieustanne sprawdzanie maili zajmuje dużo czasu i odciąga Twoją uwagę od ważnych spraw. Wyznacz sobie godziny, w których wchodzisz i odpisujesz na maile (chyba, że czekasz na pilny kontakt). Wycisz powiadomienia z mediów społecznościowych, a prywatne rozmowy odłóż na przerwę.

Zaciekawi Cię również:  Awans w zespole w którym stawiałeś pierwsze kroki – jak sobie radzić

5. Deleguj

Jeśli są zadania, które zajmują Twój czas, a są możliwe do zlecenia komuś innemu, warto z tego skorzystać. Dzięki temu, będziesz mógł skupić się na ważniejszych dla Ciebie sprawach i nie będziesz niepotrzebnie tracił na nie energii. Sprawdź w czym Brella może Ci pomóc zarówno w życiu zawodowym jak i prywatnym. Skontaktuj się z nami mailowo, pisząc na adres biuro@brella.pl lub zadzwoń +48 611 100 100.

 

Pamiętaj, to co działa na innych nie zawsze musi być odpowiednie dla Ciebie. Każdy z nas jest inny i potrzebuje odrębnego podejścia. Nie poddawaj się, szukaj rozwiązań, które pomogą Ci przywrócić kontrolę nad własnym czasem.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *