Szukaj w:

Jak zarządzać czasem? Brella poleca!

5 prostych trików dla lepszego zarządzania własnym czasem, z których korzystamy i my.

1. Lista TO DO

Uporządkowanie swoich zadań jest bardzo pomocne. Dzięki temu nie musimy zaprzątać sobie głowy pamiętaniem o tym, co jest do zrobienia. Wystarczy spojrzeć na listę, papierową lub w wersji elektronicznej. Najlepiej notować zaraz obok zadania, ile czasu przewidujemy na jego wykonanie. Dzięki temu poznamy nasze możliwości działania i łatwiej przyjdzie nam planowanie każdego dnia. Zastanów się, kiedy jesteś najbardziej produktywny i wykorzystaj ten czas na zadania, które wymagają największych pokładów skupienia i czasu. Ustal, które zadania mogą sprawić Ci najwięcej trudności i nie odkładaj ich “na później”.

2. 60-40

Kolejną pomocą może być planowanie zadań na jedynie 60% przeznaczonego czasu. Zawsze coś ważnego może nieoczekiwanie nam wypaść. Jeśli nie będziemy mieli takiego buforu, dopadnie nas stres, co jeszcze bardziej utrudni pracę i wydłuży czas realizacji zadań. Gdyby danego dnia nic nagłego nie wymagało naszego czasu, zawsze możemy zabrać się za zadania z następnego dnia lub poświęcić te wolne chwile na zaplanowanie kolejnych dni, rozwój czy odpoczynek.

3. Porządek

Zarówno na biurku jak i w plikach na komputerze. Tu i tu jest bardzo ważny. Zastanów się, ile czasu tracisz szukając czegoś co jest istotne i powinno być łatwo dostępne. Uporządkuj miejsce pracy używając segregatorów oraz odkładając wszystko na swoje miejsce. W kwestii komputera i dokumentów, najlepszym pomysłem jest stworzenie dedykowanych folderów. Dzięki konkretnym nazwom będą łatwiejsze do odnalezienia niż pliki zapisane prosto na pulpicie.

4. Zrezygnuj z rozpraszaczy

Nieustanne sprawdzanie maili zajmuje dużo czasu i odciąga Twoją uwagę od ważnych spraw. Wyznacz sobie godziny, w których wchodzisz i odpisujesz na maile (chyba, że czekasz na pilny kontakt). Wycisz powiadomienia z mediów społecznościowych, a prywatne rozmowy odłóż na przerwę.

Zaciekawi Cię również:  W pogoni za czasem czyli jak walczyć z prokrastynacją

5. Deleguj

Jeśli są zadania, które zajmują Twój czas, a są możliwe do zlecenia komuś innemu, warto z tego skorzystać. Dzięki temu, będziesz mógł skupić się na ważniejszych dla Ciebie sprawach i nie będziesz niepotrzebnie tracił na nie energii. Sprawdź w czym Brella może Ci pomóc zarówno w życiu zawodowym jak i prywatnym. Skontaktuj się z nami mailowo, pisząc na adres biuro@brella.pl lub zadzwoń +48 611 100 100.

 

Pamiętaj, to co działa na innych nie zawsze musi być odpowiednie dla Ciebie. Każdy z nas jest inny i potrzebuje odrębnego podejścia. Nie poddawaj się, szukaj rozwiązań, które pomogą Ci przywrócić kontrolę nad własnym czasem.

Brella Magazyn

Jeden komentarz na temat “Jak zarządzać czasem? Brella poleca!”

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *