Szukaj w:

Jak zdobyć i zatrzymać przy sobie lojalnego klienta?

Czas czytania artykułu: 2 minut(y)

W świecie, w którym twoja konkurencja jest tylko o „kliknięcie” dalej, lojalność klienta jest naprawdę nowym marketingiem. Dzisiejsi nabywcy mają dostęp do nieskończonej ilości informacji o Twojej firmie, a badania pokazują, że są gotowi na rozpoczęcie stałej relacji opartej na partnerstwie.

Kiedy klient czuje, że się nim zaopiekujesz, jest bardziej skłonny do ponownego zakupu. Różnorodne badania pokazują, że dzisiejsi klienci stawiają na doskonałą obsługę, a około 3 na 5 z nich jest skłonnych zrezygnować z wcześniejszej ulubionej marki, aby właśnie wybrać firmę z lepszą obsługą klienta. Pozyskanie nowego klienta kosztuje od 6 do 7 razy więcej niż utrzymanie starego, może warto zatem zadbać o zbudowanie opartej na szacunku i współpracy relacji z konsumentem?

Jak to zrobić?

Nagradzaj klientów ofertami specjalnymi

Przekazywanie kuponów swoim klientom jest zawsze skutecznym sposobem na to, aby nie dopuścić do ich odejścia. Można to zrobić za pomocą sms, czy za pośrednictwem poczty elektronicznej i mediów społecznościowych. Upewnij się, że podkreślisz, że oferty te są tylko dla klientów otrzymujących ten specjalny kupon. Zachowaj aktualność ofert, śledząc to, czego najbardziej potrzebują Twoi klienci.

Stwórz unikalny program lojalnościowy dla klientów

Wiele firm, począwszy od kawiarni, poprzez linie lotnicze, aż po sklepy internetowe, ma programy lojalnościowe i nagrody dla klientów. Mogą to być potężne narzędzia zachęcające ludzi do powrotu. Jeśli masz taki program lub chcesz go uruchomić, postaraj się, aby był jak najbardziej kreatywny i charakterystyczny. Oprócz nagradzania klientów swoimi zwykłymi produktami, możesz mieć większe nagrody, które mogą wygrać, jeśli zgromadzą wystarczającą ilość punktów. Innym kreatywnym pomysłem jest danie ludziom możliwości przekazywania swoich punktów na cele charytatywne. Oprócz zdobywania punktów, gdy coś kupują, pomyśl o innych sposobach przyznawania im punktów. Do pomysłów należą: pozyskiwanie nowych klientów, specjalne punkty świąteczne i urodzinowe oraz tworzenie gier lub konkursów, w których gracze mogą zdobywać dodatkowe punkty.

Zapytaj o opinię zwrotną

Im więcej wiesz o swoich klientach, tym lepiej możesz im służyć. Dlatego tak ważne jest, aby pytać ludzi o ich opinie tak często, jak to tylko możliwe. Jeśli masz sklep detaliczny lub biuro, możesz po prostu nieformalnie zapytać ludzi, co o czymś myślą. Nie zawsze jest to całkowicie wiarygodne, ponieważ ludzie mogą być zbyt uprzejmi, aby powiedzieć Ci, co naprawdę myślą osobiście. Ale przynajmniej świadczy to o tym, że jesteś pod wrażeniem troski. Aby uzyskać dokładniejsze oceny, stwórz ankiety i kwestionariusze, zarówno online, jak i te, które Ty lub Twoi pracownicy rozdają. Zapytaj o jak najwięcej szczegółów. Jeśli podajesz jedzenie, zapytaj o konkretne potrawy i o sugestie, jak można je ulepszyć. Zapytaj o wystrój (lub stronę internetową), które produkty lub usługi lubią najlepiej (i najmniej) oraz o sugestie dotyczące nowych produktów.

Uporządkuj swoje listy marketingowe

Niezależnie od tego, czy kontaktujesz się z ludźmi za pośrednictwem poczty elektronicznej, wiadomości SMS, poczty bezpośredniej czy telefonu, ważne jest, aby stosować jakąś formę segmentacji. Klienci nie docenią tego, że dostają reklamę na coś, co już kupili. Nie chcą też widzieć ofert, które ich nie dotyczą. Komunikaty ogólne często nie są istotne i okazują również, że nie starasz się ich naprawdę poznać. Dowiedz się jak najwięcej o swoich klientach na podstawie ich zachowań zakupowych, danych demograficznych i informacji zwrotnych, o które zapytasz w ankiecie. Następnie odpowiedzi podziel na kategorie i wyślij konsumentowi tą, która będzie dla niego istotna i atrakcyjna.

Jeśli chcesz, aby Twój biznes był bardziej udany, jednym z najważniejszych obszarów, na których powinieneś się skupić, jest zwiększenie lojalności klientów. Wielokrotni klienci odgrywają główną rolę w sprzedaży większej ilości produktów, zmniejszając koszty marketingu i rozpowszechniając informacje o Twojej firmie. Powyższe wskazówki pomogą Ci utrzymać klientów, których masz i zmotywują ich do ciągłego powrotu.

Brella Magazyn

Magazyn dla skutecznych przedsiębiorców oraz kadry managerskiej, wspierający wiedzę w zakresie tematyki ogólnobiznesowej, managerskiej i motywacyjnej. Partnerem bloga jest Brella.pl, której oferta to głównie: Wirtualny asystent, Concierge i Wirtualny sekretariat. Sprawdź cennik i umów się ze swoim doradcą na rozmowę.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *