Szukaj w:

Jaki program wybrać, by lepiej organizować pracę? 🤔

kobieta przed trzema monitorami

Czas czytania artykułu: 3 minuty

 

Ważnym elementem przy organizacji własnej pracy jest właściwy dobór narzędzia do jej organizacji. W tych czasach mamy ogrom narzędzi do wyboru, w tym większość bardzo dobrze rozwiniętych i z mnóstwem funkcji. Każda jest jednak odrobinę inna, dlatego ważne jest, by znaleźć taką aplikację, która najbardziej będzie odzwierciedlać Twój własny sposób myślenia, dzięki czemu korzystanie z niej będzie intuicyjne i najkorzystniej wpłynie na przebieg Twojej pracy. 🙂

W tym artykule opiszemy zalety korzystania z Asany, Trello, Basecamp i Nozbe.

 

program asana

Asana

Ceniona w dużej mierze za format checklisty.  Ta platforma sprawdzi się dla Ciebie, jeżeli najwygodniejszą metodą pracy dla Ciebie jest śledzenie i odhaczanie zadań za pomocą checklisty to do.

Można tworzyć nawet checklisty wewnątrz checklist. 😉

  • Wygodną funkcją jest możliwość przejścia z widoku checklisty do treści zadania, które wyświetla się po lewej stronie i od razu możesz w pełni manipulować jego treścią. 
  • Asana jest wyposażona w szereg opcji. Jeżeli lepiej odnajdujesz się w innym układzie wizualnym możesz skorzystać także z funkcji boardview (charakterystycznym dla Trello). 
  • Dużą zaletą Asany jest łatwość w edycji komentarzy i nazw, a także zaznaczaniu i oznaczaniu zadań. 
  • Możliwość podglądu w trybie kalendarzowym. Zadania wyświetlają się w kalendarzu. Wystarczy jedno kliknięcie, by oznaczyć zadanie jako wykonane. Po kliknięciu zadanie blaknie, co jest wygodną funkcją – od razu widać, że jest już zrobione.

program trello

Trello 

Styl tablic, które są uszeregowane kolumnami z przypisanymi im Twoimi własnymi nazwami. W każdej z kolumn można tworzyć nowe karty. Sprawdzi się u Ciebie, jeżeli jesteś wzrokowcem i najłatwiej Ci działać na takich właśnie “kafelkach”, które przy okazji można oznaczać różnymi kolorami i etykietami.

  • W Trello manipulowanie zadaniami (przykładowo zakończenie go) zwykle odbywa się poprzez przeciągnięcie kafelka z jednej kolumny (np. o nazwie “TO DO”) do drugiej (powiedzmy “zakończone”).
  • W każdym kafelku można między innymi dodawać komentarze do zadania, a także przypisywać je do konkretnej osoby. Można także tworzyć checklisty wewnątrz tablic.
  • Trello ma możliwość podglądu w trybie kalendarzowym, jednak w przeciwieństwie do Asany, zadania nie wyróżniają się za bardzo przy zakończeniu ich, co jest nieco mniej wygodne.

program basecamp

Basecamp 

Basecamp to tak naprawdę połączenie wszystkich funkcji dla rozbudowanej pracy zespołowej.  Jest bardzo przejrzysty i – co jest jedną z jego najważniejszych zalet – ułatwia wymianę informacji pomiędzy zespołem.

Łączy aplikację do organizacji czasu ze swego rodzaju “Slackiem” i “dyskiem Google”.

  • Stały podgląd do tego kto jest dołączony do projektu
  • Campfire (Ognisko), to czat z uczestnikami grupy, w którym możemy przekazywać sobie w czasie rzeczywistym wszystkie informacje, jak na przykład co trzeba zrobić, przesłać potrzebne pliki lub zwyczajnie wymienić się informacją, że przydałby się duży kubek mocnej kawy. 😉 ☕
  • Message board (tablica wiadomości) jest stworzona dla bardziej stałych wiadomości, które nie powinny nikomu ”uciec”.
  • To-dos – jak sama nazwa wskazuje, jest to funkcja dająca możliwość tworzenia list to do. Możemy zapisać tam wszystkie niezbędne kroki, a następnie odhaczyć jako zrealizowane jednym kliknięciem.
  • Schedule (terminarz) – w nim wyświetlają się wszystkie nadchodzące wydarzenia. Wygodną funkcją jest, to, że w nadchodzących wydarzeniach, również wyświetlają się od razu listy to-do do realizacji.
  • Check-ins – bardzo ciekawa funkcja, w której codziennie są zadawane grupie automatyczne pytania, przykładowo “Czy macie jakieś nowe pomysły na usprawnienie naszej pracy?”. Każdy z grupy może tam wpisać odpowiedzi na temat swoich pomysłów.
  • Docs and files (dokument i pliki) – funkcja, w której możemy przechowywać, a także tworzyć nowe dokumenty.

 

program nozbe

Nozbe teams

Praca w Nozbe opiera się przede wszystkim na trzech elementach: projektach, zadaniach i komentarzach.

  •  Styl wizualny nieco podobny do Asany, można tworzyć projekty bardzo szybko oraz równie szybko edytować informacje w nich. Tak jak w Asanie mamy następujące funkcje:

Możliwość ustawiania przypomnień o nadchodzącym terminie

Możliwość dodania listy kontrolnej do zadania

Dyskusja do zadania odbywa się w komentarzach 

  • Przychodzące – tablica, na której pojawiają się wszelkie ważne informacje. Można na niej przykładowo sprawdzić, czy nikt z grupy nie potrzebuje naszej pomocy. Widzimy to dzięki możliwości oznaczania innych uczestników grupy w zadaniach. Jest to swego rodzaju centrum komunikacji. Trafiają tu wszystkie sprawy wymagające pilnej uwagi. 
  • Priorytety – lista najważniejszych zadań. Sami decydujemy, które zadania mają tam wylądować.
  • Aktywność – informacja na temat każdej aktywności w zadaniach. Bardzo przydatna funkcja (zwłaszcza jeżeli coś pójdzie niezgodnie z planem i trzeba się doszukać przyczyn 😈).

 

Zaciekawi Cię również:  6 skutecznych sposobów na planowanie działań w Twojej firmie

To tyle na dziś w kwestii tych czterech programów. 

Mamy nadzieję, że nasze krótkie podsumowanie okaże się przydatne przy wyborze najlepszego dla Ciebie narzędzia. 🙂

Już wiesz, jaki program wybrać, ale czy wiesz jak zarządzać własnym czasem?

 

Nie chcesz przegapić interesujących treści? Zapisz się na newsletter:

Newsletter Brella.pl

Zapisz się ...

Please wait...

Dziękujemy : )

2 komentarze na temat “Jaki program wybrać, by lepiej organizować pracę? 🤔”

  1. Darek Romanowski skomentował:

    Na co dzień korzystam z todoista i ciekawi mnie czy słyszeliście o tym narzędziu?

    1. Brella Magazyn skomentował:

      Nie słyszeliśmy, ale chętnie sprawdzimy 🙂

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *