Szukaj w:

Krótki przewodnik biznesowy – Jak sprzedawać na Amazon

Czas czytania artykułu: 2 minuty

Pisaliśmy już o Amazon, jako najlepszym wyborze do sprzedaży detalicznej oraz wygodnym sposobie na zakupy. Jeżeli zdecydowałeś się na sprzedaż poprzez Amazon, oto kilka rzeczy, o których warto pamiętać:

1. Cena jest głównym czynnikiem motywującym do zakupu.

Najniższa cena jest jednym z głównych powodów zakupów w Amazon. Dlatego ważne by cena była konkurencyjna. Szczególnie, jeśli chcesz sprzedawać produkt, który jest w ofercie wielu innych sprzedawców.

2. Pakiet „ Fulfillment” od Amazon oferuje przewagę konkurencyjną.

Fulfillment od Amazon (FBA) pozwala na dystrybucję swoich produktów za pośrednictwem centrum realizacji Amazon. Działa to tak, że sprzedający pakuje swoje produkty zgodnie z zasadami późniejszej wysyłki kurierskiej i wysyła je do Amazon w celach magazynowania i realizacji późniejszych zamówień. Amazon sam przykleji na przygotowane paczki odpowiedni adres. Gdy produkt zostanie zamówiony, będzie on dostarczany bezpośrednio z centrum realizacji Amazon. Dodatkowo produkty FBA mają dostęp do wysyłki w ramach usługi Prime (czyt. w artykule: link do artykuła) – co jest czynnikiem, przez który dużo użytkowników wybiera produkty kompatybilne z tymi usługami.

3.  Posiadanie Buy Box’u jest drogą do sukcesu.

Jeżeli więcej niż jeden sprzedawca oferuje identyczny produkt, mogą oni konkurować o Buy Box dla tego produktu. Buy Box przedstawia sobą białą ramkę umieszczoną w prawym rogu na stronie produktów. Tam użytkownik może znaleźć opcję dodania produktu do koszyka oraz zapisać go na listę życzeń. Sprzedający, który ma najniższą cenę i spełnia wszystkie wymagania dotyczące najlepszej obsługi Klienta, “wygrywa” Buy Box. Za pomocą algorytmów Amazon, Buy Box zapewnia silne SEO sprzedającego, atrakcyjne sposoby dostawy itp. Buy Box, jest gwarancją wyboru Twojego sklepu przez użytkowników.

4. Optymalizacja aukcji.

Najlepsza widoczność przy wyszukiwaniu jest kluczem do sukcesu w serwisie Amazon. Według Amazon, wyszukiwanie jest jednym z najczęściej wybieranych i najefektywniejszych narzędzi do odnajdywania atrakcyjnych produktów. Dlatego, żeby odnieść sukces na ich platformach, musisz zainwestować w optymalizację Swojej aukcji. Twój kontent powinien być zoptymalizowany tak, by być atrakcyjnym dla użytkowników. Oznacza to zwracanie uwagi na tytuły produktów, opis, słowa kluczowe, informacje o produkcie oraz ilość i jakość dodanych recenzji.

Amazon daje sprzedawcom detalicznym  dużo możliwości, ale do rozpoczęcia sprzedaży powinieneś zawsze podchodzić z rozwagą. Niestety detaliści którzy nie są w stanie zaoferować konkurencyjnych cen, mogą napotykać trudności i wyzwania na rynku Amazon. Dlatego mamy nadzieję, że te kilka porad powyżej pomoże Tobie osiągnąć sukces.

Brella Magazyn

Magazyn dla skutecznych przedsiębiorców oraz kadry managerskiej, wspierający wiedzę w zakresie tematyki ogólnobiznesowej, managerskiej i motywacyjnej. Partnerem bloga jest Brella.pl, której oferta to głównie: Wirtualny asystent, Concierge i Wirtualny sekretariat. Sprawdź cennik i umów się ze swoim doradcą na rozmowę.

Latest posts by Brella Magazyn (see all)

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *