Szukaj w:

Modnie i z zasadami, czyli dress code biznesowy

Czas czytania artykułu: 2 minuty

Stylizacje biznesowe wymagają od nas większego, niż na co dzień, zastanowienia się nad tym, co na siebie wkładamy. Dlaczego? Chociażby dlatego, że wizerunek to 80% sukcesu, jak mawia Woody Allen.

Dress code do pracy to kilka prostych zasad, które od dawna funkcjonują w niezmiennej formie, jednak często stają się dla nas niemałą zagwozdką. Z tego też powodu, nasza szafa powinna zawierać kilka ponadczasowych elementów, dzięki którym poranne wyjście do pracy nie będzie udręką, a samą przyjemnością.

Pierwszy krok! Uporządkujmy swoją garderobę tak, by była przejrzysta i nic jej nie brakowało:

  • Nie wieszaj na jednym wieszaku różnych elementów garderoby, np. sukienki i marynarki, ponieważ zapomnisz o tym, co wisi pod spodem.
  • Wszystkim naszym spodniom i spódnicom należy się wieszak – tylko wtedy nie spóźnimy się do pracy przez poranne prasowanie.
  • Każda z nas posiada i używa białą koszulę – pamiętaj o cielistej bieliźnie! Nigdy nie zastępuj jej ciemną czy białą, ponieważ zawsze będzie widoczna pod bluzką.
  • Dobre wyeksponowanie butów na półkach to połowa sukcesu! Na pewno zdarzyło Wam się zapomnieć o jakiejś parze, ponieważ ukryły się pod stertą tych częściej używanych.

Drugi krok! Jeśli nie czujesz się zbyt pewnie w modowym, biznesowym świecie, to niezależnie od wieku, stanowiska, a także strategii firmy, twoja szafa powinna zawierać kilka niezbędnych elementów, które pomogą Ci wyglądać profesjonalnie:

  • Klasyczna, ołówkowa spódnica za kolano
  • Prosta spódnica przed kolano
  • Spodnie w kant (w tej chwili najlepiej o długości 7/8 przed kostkę lub typu culottes, do połowy łydki)
  • Klasyczna, biała koszula bawełniana
  • Bluzki jedwabne, wiskozowe, zwiewne w neutralnych kolorach (bardzo modne w tej chwili beże, przydymione róże, błękity, w zależności od urody)
  • Klasyczny płaszcz typu dyplomatka lub trench (modne są długie płaszcze, prosty krój)
  • Ponadczasowa, elegancka, krótka marynarka o klasycznym kroju (najlepiej takim, który podkreśli talię)
  • Marynarka o oryginalnym kroju (z wiązaniem, kołnierzem lub stójką)
  • Czarna, klasyczna torebka lub w jaśniejszych kolorach, np beżu, ponownie modnym brązie (najlepiej skórzana – na dodatkach nie warto oszczędzać!)
  • Garnitury (w sezonie letnim np. biały – długa marynarka plus szerokie spodnie)
  • Sukienki – ołówkowe, dopasowane, szmizjerki, z rękawkiem
  • Dodatki (prostą, klasyczną, biznesową stylizację można ożywić delikatną biżuterią, szalem, okularami bądź cienkim paskiem)
  • Buty typu loafer, oxford, szpilki (czerń, nude)
Zaciekawi Cię również:  5 książek, które musisz przeczytać zanim umrzesz

Trzeci krok, to kilka cennych rad od Moodbox, o których zawsze powinnaś pamiętać:

  • Na wyższych stanowiskach nie wypada odkrywać ramion – wskazane są bluzki i sukienki z rękawem, choćby krótkim
  • Długość spódnic i sukienek nie powinna być krótsza niż parę centymetrów przed kolano najbardziej eleganckie oraz bardzo modne w tej chwili są długości za kolano, w szczególności dopasowane tzw. „ołówek” – tworzą w zestawieniu z prawie każdą bluzką bardzo elegancką stylizację
  • Zapomnij o głębokich dekoltach! To nieeleganckie, biuro nie jest miejscem na pokazywanie biustu.
  • Jeśli wybierasz bluzkę bez rękawów, niech zakrywa ramiona – modne ramiączka „spaghetti” odpadają!
  • Jeśli w biurze dopuszczone są jeansy – zestaw je np. z marynarką i szpilkami – nabiorą szyku
  • Wszystkie elementy stylizacji powinny być wyprasowane, bez zagnieceń!
  • Nie przesadzaj z łączeniem printów – jeśli już, niech będą subtelne – w podobnej tonacji kolorystycznej

Jeśli bluzka lub top prześwituje – ubierz na wierzch kamizelkę, marynarkę, możesz też użyć jednokolorowej koszulki pod bluzkę najlepiej w kolorze ciała – poczujesz się swobodniej. Sytuacja zupełnie się zmienia, jeśli firma nie wprowadza zasad dotyczących ubioru. Wtedy możesz sobie pozwolić na większy wachlarz kolorystyczny, swobodę w doborze tkanin oraz krojów. Schludność stroju to jednak podstawa i stare powiedzenie „jak Cię widzą, tak Cię piszą” jest jak najbardziej aktualne, szczególnie w kontaktach zawodowych.

Brella Magazyn

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *