Szukaj w:

O czym pamiętać przed zatrudnieniem zdalnego asystenta?

Czas czytania artykułu: 2 minuty

W ostatnich latach zatrudnianie zdalnych asystentów w firmach staje się coraz popularniejsze. Wielu przedsiębiorców jednak nie wie, jak się zabrać do rekrutacji takiego pracownika.

Poniżej kilka przydatnych wskazówek o których musisz pamiętać przed zdecydowaniem się na zatrudnienie wirtualnego asystenta.

1. Selekcja zadań, które chcesz delegować

Najważniejszą rzeczą przed zatrudnieniem zdalnego asystenta jest wykonanie listy zadań, które chciałbyś oddelegować. Czy będzie to w twoim przypadku rezerwowanie podróży, research danych, robienie zakupów, czy prowadzenie profilu w social mediach? Stworzenie określonej listy zadań pomoże Ci wyselekcjonować asystenta z odpowiednim doświadczeniem i zdolnościami. Kiedy już zatrudnisz zdalnego asystenta – nieistotne czy przez polecenie, ogłoszenie w prasie czy na portalu internetowym – będziesz musiał dokładnie opisać każde z zadań, które będziesz zlecał. Jeśli będziesz precyzyjny w dawaniu instrukcji dotyczących zadań możesz zaoszczędzić sobie późniejszych kłopotów.

2. Brak czasu na kontrolę pracy zdalnego asystenta

Kuszące jest myślenie, że jak już zatrudniłeś asystenta i zleciłeś mu zadania, to możesz teraz o tym zapomnieć. Niestety nie jest to najlepszy sposób w jaki powinieneś działać. Znalezienie czasu na ocenę pracy asystenta pozwoli na wyłapanie ewentualnych błędów oraz zaproponowanie wskazówek. Czasami asystent może niechętnie informować o tym, że ma problemy z danym zadaniem, albo że nie do końca zrozumiał twoje instrukcje. Więc częste sprawdzanie i monitorowanie ich progresu w początkowym etapie współpracy zapewni, że twój asystent nie idzie na oślep próbując podążać za instrukcjami które przeinaczył. Wiadomo, łatwo jest wpaść w wir pracy i zapomnieć o zdalnym asystencie, w końcu nie wymagają tyle czasu, ile przeznaczasz na klienta. Jeśli więc chcesz mieć efektywnego pomocnika, zaplanuj pół godziny dziennie, żeby skontaktować się z asystentem i omówić zadania. Taki bieżący kontakt zapewni Ci oszczędność czasu i pieniędzy. Chyba nikt nie lubi wracać do zadań i poprawiać je w nieskończoność?

3. System pracy

Najlepsza rzecz jaką możesz zrobić to przygotować system, który ułatwi współpracę między tobą a zdalnym asystentem. Stworzenie procedur do powtarzających się zadań usprawni i skróci czas pracy asystenta. Może to być stworzenie w jednym dokumencie wszystkich haseł do portali społecznościowych, stron internetowych, skrzynek mailowych itd. W przypadku, gdy twój asystent przyjmie nowe zlecenie, poproś go o spisanie procedury do tego zadania. Dzięki temu będziesz miał gotowe narzędzie do realizacji podobnych zleceń w przyszłości.

Praca z zespołem wirtualnych asystentów podniesie twoją produktywność – jeśli tylko będziesz umiał w pełni wykorzystać ich czas i talent. Nigdy nie zrozumiesz prawdziwej korzyści z posiadania zdalnego wsparcia, jeśli ciągle będziesz musiał poprawiać błędy, które wystąpiły podczas realizacji zadań. Jedyną drogą by tego uniknąć jest wcześniejsze zaplanowanie i wdrożenie systemu, który pozwoli wam osiągnąć sukces.

Brella Magazyn

Magazyn dla skutecznych przedsiębiorców oraz kadry managerskiej, wspierający wiedzę w zakresie tematyki ogólnobiznesowej, managerskiej i motywacyjnej. Partnerem bloga jest Brella.pl, której oferta to głównie: Wirtualny asystent, Concierge i Wirtualny sekretariat. Sprawdź cennik i umów się ze swoim doradcą na rozmowę.

Latest posts by Brella Magazyn (see all)

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *