Szukaj w:

O startupie – czyli jak wcielić w życie innowacyjny pomysł

Czas czytania artykułu: 3 minuty

Coraz częściej słyszymy o sukcesie startup-u. Czym w zasadzie on jest i czym różni się od standardowej firmy? Jakie przewagę nad nimi ma, a w czym jest ryzykowne?

Opowiem też o tym, o kilku wielkich firmach, które na początku były startupami, a ich idea okazała się tak trafna, że dziś przynoszą wielomilionowe zyski.

Startup jest młodym przedsiębiorstwem, które dopiero co szuka swojego pomysłu na model biznesowy. Słowem – masz pomysł na biznes, ale nie wiesz jak na tym zarobić? Pomyśl o startupie. Ideą jest, że przez pierwsze lata funkcjonowania przedsiębiorstwa obserwujesz, co się sprawdza, a co lepiej odpuścić i dostosowujesz sposób działania Twojego pomysłu, do oczekiwań rynku.

Czym charakteryzuje się startup? Przede wszystkim tym, że koszty jego założenia dla pomysłodawcy są niższe, niż gdyby zakładał on zwykłą firmę. Przy startupach wszechobecny jest inwestor tzw. Anioł biznesu, który pełni rolę mentora i sponsora w pierwszym etapie istnienia Twojego biznesu. Startupy opierają się na innowacyjności, dlatego opiewają na dużo większe ryzyko. Jednak zyski mogą też być nieporównywalnie większe.

Prócz prywatnych osób, istnieje całe gros fundacji i funduszy (tzw. Venture capital), które wspierają startupy, ucząc ich jak budować idealny dla nich model biznesowy, pomagając znaleźć patrona czy organizując cenne spotkania, gdzie mogą wymienić się spostrzeżeniami, doświadczeniami i kontaktami.

Startup Poland

Jest organizacją, która zrzesza polskie startupy. Współpracuje między organizacjami, które działają na rzecz rozwoju gospodarki cyfrowej i technologii startupów w Czechach, na Słowacji. Wspólnie badają przedsiębiorstwa, podsuwają rozwiązania, są cennym źródłem wymiany informacji. Organizują m.in. Polish Tech Day – forum dla osób zainteresowanych nowymi technologiami i innowacją.

Startup Grinds

Naczelnym celem Startup Grinds jest organizacja comiesięcznych eventów w różnych miastach, gdzie wypowiadają się ludzie z świata biznesu i start up. Program jest wspierany przez Google for Entrepreneurs. Wartości propagowane przez Startup Grind na świecie: to 1) MAKE FRIENDS not contacts 2) GIVE instead of just taking 3) HELP OTHERS before yourself.

Organizacja jest zbudowana z chapterów. Jedyny polski chapter jest w Warszawie i został założony przez Annę Walkowską w kwietniu 2014r. Spotyka się co dwa miesiące (z wyjątkiem wakacji), przeprowadzamy wywiady z ciekawymi osobami i pokazujemy jak niesamowite jest rozwijanie biznesu. Zapraszają tych, którzy dopiero zaczynają przygodę z biznesem i szukają inspiracji, jak i tych z bogatym bagażem doświadczeń, którym chcą się podzielić z innymi

Zaciekawi Cię również:  Pięć firm, w których każdy chciałby pracować

Aula Polska

Aula również słynie z spotkać, na których można nabyć cenną wiedzę. Ich nieodłącznym elementem jest darmowa pizza.

Prelegenci AULI to osoby aktywnie tworzące polski internet (właściciele, twórcy, menadżerowie znanych marek internetowych) oraz pracownicy naukowi i specjaliści z dziedzin związanych z misją Auli, a także eksperci w dziedzinach zarządzania i finansów. Gościmy również przedstawicieli funduszy Venture Capital oraz instytucji państwowych.

Goście Auli to przedsiębiorcy działający w branży, młodzi przedsiębiorcy in spe, studenci zainteresowani rozszerzaniem horyzontów, pracownicy agencji reklamowych, interaktywnych, przedstawiciele sektora publicznego oraz reprezentanci innych podmiotów rynkowych.

Głównym celem jest podnoszenie stanu wiedzy o tworzeniu przedsięwzięć technologicznych oraz networking. Fundacja prowadzi też własne nagrody – Aulery. Rokrocznie organizowany jest konkurs na najlepszy polski startup, gdzie są rozdawane. Wyróżnienie to przypadło już m. in. Goldenline Showroom czy Gastronautom.

Startup w dzisiejszym świecie jest bardziej obecny niż nam się wydaje. Chociażby fakt, że obecni najwięksi  gracze w branży intenetowej – Google i Facebook, pierwotnie byłi startupami. Pomysły często ewoluowały z ich pierwotnego założenia. Przykładem może być Groupon, który pierwotnie był serwisem społecznościowym, służącym do wymiany wiedzy do rozwiązania problematycznych kwestii. Twórcy jednak zauważyli, że największym powodzeniem cieszą się wpisy dotyczące zniżek na grupowe zakupy i tak pojawił się pierwszy groupon – 2 pizze w cenie jednej.

Biorąc pod uwagę rozmach, z jakim  działają teraźniejsze startupy i jak duże środki są przeznaczane na rozwój nowych pomysłów, warto rozważyć tę opcję do realizacji własnych celów biznesowych. Zwłaszcza jeśli nie mamy doświadczenia w prowadzeniu firmy.

Brella Magazyn

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *