Szukaj w:

Personal branding dla introwertyków: to możliwe!

Czas czytania artykułu: 2 minuty

Żyjemy w czasach, w których odpowiedni branding to klucz do sukcesu. Promowanie samego siebie to niełatwa sztuka, której tajniki trzeba opanować, aby być rozpoznawalnym w branży i przyciągać klientów.

Jednym budowanie swojej marki przyjdzie łatwiej, innym trudniej. Co ma zrobić skromny introwertyk, który odczuwa potrzebę rozpoczęcia procesu personal brandingu?

Oto sześć porad, dzięki którym stanie się od łatwiejszy.

1. Nie wstydź się mówić o swoich osiągnięciach

Kluczem do uzyskania pewności siebie jest uznanie własnych dobrych cech i osiągnięć. Osoby wycofane często tego nie robią, przemilczając swoje sukcesy lub umniejszając je. Następnym razem, kiedy coś Ci się uda, nie zapomnij wspomnieć o tym kolegom z pracy lub szefowi. Jeśli osiągnąłeś coś godnego uznania, powinieneś je otrzymać.

2. Zadbaj o silne relacje

Paradoksalnie, personalny branding w dużej mierze opiera się na relacjach ze współpracownikami. Zadbaj o to, aby osoby na wysokich stanowiskach wiedziały czym się zajmujesz. Staraj się zawrzeć silne więzi z tymi, na których możesz polegać zawodowo. Dzięki temu nie tylko zyskasz partnerów do kooperacji, ale również będziesz wiedział, do kogo się zwrócić po referencje.

3. Planuj

Wiesz, że w niedalekiej przyszłości weźmiesz udział w jakiejś imprezie firmowej? Opracuj na nią scenariusz. Pomyśl o pretekstach do rozpoczęcia rozmów – mogą to być nawet najnowsze filmy czy ostatnie wydarzenia kulturalne. Podczas przyjęcia lub konferencji próbuj znaleźć rzeczy, które łączą cię z rozmówcą: dzięki temu konwersacje będą dużo łatwiejsze i przyjemniejsze. Od tego możesz zacząć networking.

4. Nie myśl za dużo!

Bardzo często oceniamy się negatywnie, ponieważ przeanalizowujemy sytuacje zawodowe. Pamiętaj, że zwracasz uwagę na detale, których nie zauważy nikt oceniający twoją pracę. Skoncentruj się na tym, co robisz dobrze, a inni za tobą podążą.

Zaciekawi Cię również:  Sekrety Warrena Buffetta, czyli 5 rzeczy, których możesz się nauczyć od człowieka, który zainwestował miliard dolarów w Apple’a

5. Przećwicz stresujące sytuacje

Pamiętasz, jak to było w szkole podstawowej? Każde wystąpienie publiczne ćwiczyło się wielokrotnie: przed lustrem, przed kolegami czy rodzicami. To jedna z lepszych metod, dzięki której zachowasz spokój przed prawdziwą prezentacją wygłaszaną w miejscu pracy lub na konferencji.

6. Masz pomysł? Przedstaw go!

Przyzwyczaiłeś się do tego, że choć masz pomysł na rozwiązanie problemu w firmie lub jakieś innowacyjne działanie, ukrywasz je dla siebie? Zmień to! Niczego nie ryzykujesz, przedstawiając swoje pomysły szefowi. W ten sposób pokażesz jednak, że angażujesz się w pracę w firmie.

Wielu introwertykom dużo łatwiej przychodzi komunikowanie się online niż na żywo. Warto to wykorzystać. Prawdopodobnie lepiej orientujesz się w tym, jak formułować czytelne komunikaty i robić odpowiednie wrażenie tekstem. Skorzystaj z tych umiejętności, tworząc profile na LinkedIn, Goldenline albo Twitterze.

Brella Magazyn

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *