Szukaj w:

Poszukiwanie pracy przez LinkedIn – co musisz wiedzieć?

Czas czytania artykułu: 2 minuty

Ostatnimi czasy portale społecznościowe stały się nie tylko miejscem, w którym integrujemy się ze znajomymi i prowadzimy znaczną część naszego życia towarzyskiego, ale również świetnym sposobem na znalezienie nowej pracy. W tej chwili najbardziej cenionym portalem w tej materii jest Linkedin.

Portal został stworzony w 2002 roku. W tej chwili  liczy sobie 2 miliony użytkowników w Polsce i 500 milionów na całym świecie. Liczba odwiedzających stronę zaczyna rosnąć w poniedziałek, a swój szczyt osiąga w środku tygodnia. Według Marty Wiercińskiej, ekspertki Gemiusa wynika to z faktu, że Linkedin jest serwisem biznesowym i wyszukiwane w nim informacje są wykorzystywane w pracy, czyli najczęściej w dni robocze.

Linkedin można pod pewnymi względami porównać do Facebooka – tworzymy na nim swój profil, w którym zamieszczamy najważniejsze informacje dotyczące naszej osoby. Różnica polega jednak na tym, że nie opisujemy tu naszych zainteresowań, czy najważniejszych wydarzeń z życia, ale zamieszczamy wirtualne CV.

Co zrobić, aby było ono profesjonalne i zachęciło potencjalnych pracodawców do nawiązania z nami kontaktu? Po pierwsze należy wybrać odpowiednie zdjęcie profilowe. Ważne, aby nie było ono pamiątkową fotografią z wakacji w towarzystwie przyjaciół lecz profesjonalnym zdjęciem (450×450), które będzie naszą wizytówką. Ten błahy z pozoru zabieg może spowodować zwiększenie oglądalności naszego profilu nawet 14-krotnie. Jako zdjęcie w tle najlepiej ustawić neutralny obraz, który nie odwróci uwagi od nas lub w ogóle z niego zrezygnować.

W nagłówku, który wyświetla się tuż pod imieniem i nazwiskiem najlepiej zamieścić najważniejsze informacje , słowa klucze, które wyświetlą się w wynikach wyszukiwarki Google (120 znaków). Muszą być one dokładne i przyciągające uwagę.

Następnym krokiem jest uzupełnienie „podsumowania zawodowego”, w którym możemy napisać kilka zdań o sobie. W polu „Doświadczenie” mamy okazję, aby dokładnie opisać naszą karierę zawodową – możemy tu podać nie tylko nasze stanowiska i obowiązki, ale również opisać ważne projekty, w których braliśmy udział. Oczywiście nie warto opisywać tu wszystkich doświadczeń zawodowych – dorywcze prace podejmowane w czasach studenckich można spokojnie pominąć.

Zaciekawi Cię również:  Sekrety zakładania biznesu nie rezygnując z pracy na etacie

Linkedin daje możliwość dodawania kontaktów i poproszenia o rekomendacje. Aby to zrobić należy wejść na profil danej osoby, kliknąć w „more” i wybrać opcję „poproś o rekomendację” . Zawsze najlepiej wcześniej zapytać daną osobę, czy zgodzi się na to, aby napisać o nas kilka słów polecających. Ponadto osoby, które mamy dodane do naszych kontaktów mogą potwierdzać wymienione przez nas umiejętności. Warto pamiętać, że w przypadku pozyskiwania nowych kontaktów na Linkedin nie liczy się ilość, ale jakość. Co więcej osoby, których nie znamy mogą napisać na naszym profilu, coś, co nie będzie zgodne z prawdą i poważnie nam zaszkodzić.

Po stworzeniu swojego profilu oraz rzetelnym wypełnieniu wszystkich informacji należy zadbać o spersonalizowanie swojego adresu URL. Aby to zrobić należy: kliknąć „Profil” -> „Edytuj profil”. W momencie wyświetlenia się adresu URL pod zdjęciem profilowym trzeba wybrać „Edytuj” -> „Spersonalizuj adres URL swojego profilu publicznego”.

Warto pamiętać, że w dzisiejszych czasach pracodawcy prawie zawsze wyszukują informacji na temat swoich potencjalnych pracowników w Internecie. Dlatego tak ważne jest to, aby nasz profil na Linkedin zawierał wszystkie potrzebne informacje i wyglądał profesjonalnie. Jest to nasza wizytówka, o którą musimy dbać nie tylko poszukując pracy. Może się okazać, że dzięki niej otrzymamy intersującą propozycję współpracy lub nawiążemy kontakty, które zaowocują w przyszłości ciekawym projektem.

Latest posts by Brella Magazyn (see all)

Jeden komentarz na temat “Poszukiwanie pracy przez LinkedIn – co musisz wiedzieć?”

  1. Miastowy skomentował:

    Wydaje się że wiele czasu wymaga tam spędzanie jak na social mediach, choć w tym wypadku biznesowych. Na pewno dobre jest to do tego, że jest to dające możliwość kontaktów z osobami z jednej branży. Ale czy ktoś znalazł za pomocą tego narzędzia pracę szybciej niż za pomocą oferty?

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *