Szukaj w:

Wirtualna asystentka – krótki przewodnik

Wirtualna asystentka to zawód, który ciągle jest na topie. Przedsiębiorców, którzy zdecydowali się na delegowanie zadań, z roku na rok jest coraz więcej. Jeżeli nadal nie jesteś przekonana czy to zawód dla Ciebie, to spieszymy z pomocą. Poniżej krótki przewodnik o tym, jaka powinna być idealna WA, jakie programy znać oraz w czym się specjalizować.

Cechy i umiejętności, które powinna mieć idealna WA:

• dobra organizacja pracy – tylko Ty jesteś odpowiedzialna za to, czy zdążysz wykonać zadanie dla klienta. Brak szefa, który sprawdzi, czy podołasz, może być problematyczny, dla osób, które nie potrafią zaplanować samodzielnie swojej pracy,

• samodyscyplina + umiejętność pracy pod presją czasu,

• wszechstronność oraz chęć ciągłego uczenia się.

Narzędzia potrzebne do pracy jako wirtualna asystentka

Praca dla klientów z różnych branż wymaga od WA elastyczności i szybkiej nauki nowych programów. Dobrze, jeśli będziesz śledziła trendy na rynku i jednocześnie będziesz potrafiła je zastosować w codziennej pracy.

Lista programów, które powinna obsługiwać każda WA:

  • tworzenie/update stron www: WordPress, ClickFunnels, Wix,
  • email marketing: MailChimp, GetResponse, FreshMail,
  • obsługa sklepów internetowych: PrestaShop, WooCommerce,
  • organizacja pracy: Asana, Trello, Nozbe,
  • social media marketing: Facebook Business Manager, Facebook Ads,
  • tworzenie grafik: Canva, Crello, Photoshop.
Od czego zacząć?

Najważniejsze, to zadać sobie pytanie, w czym jesteś najlepsza i co lubisz najbardziej robić. Ponadto warto zastanowić się dla klientów, z jakiej branży chcesz pracować? Na początek przygotuj ofertę, stronę www lub profil w mediach społecznościowych. Następnie zarejestruj się na wszystkich portalach, które ułatwią poszukiwania pierwszego klienta. 😊

Portale, na których warto szukać zleceń:

  • Useme
  • Upwork
  • Oferia
  • Fiverr
  • Grupy FB
Możliwe opcje pracy

• Własna firma. Załóż własną działalność gospodarczą. Dzięki temu zbudujesz profesjonalną markę osobistą.

Zaciekawi Cię również:  Amazon zamiast Allegro?

• Umowy zlecenie. Jest to bardzo częsta forma współpracy z klientami. Warto przygotować wzór umowy, a samą umowę podpisywać zdalnie np. za pomocą strony Autenti.com.

• Praca na etacie. Możesz rozpocząć pracę w agencji zrzeszającej wirtualne asystentki, zdalnie lub w biurze (na przykład w Brelli 😊).

Czy warto mieć swoje specjalizacje?

Tak! Jeśli skupisz się na wybranej dziedzinie i zdobędziesz odpowiednie kwalifikacje, to będziesz mogła zwiększyć stawkę. Wybierając specjalizację, skup się na dziedzinie, w której czujesz się najlepiej.

Poniżej kierunki, w których może specjalizować się wirtualna asystentka:

  • administracja – researche, bazy danych, obsługa klienta i wiele innych,
  • tworzenie stron www (WordPress) – obsługa, aktualizacja, edycja plików audio i wideo,
  • copywriting – tworzenie angażujących treści do newsletterów, blogów, opisów produktów,
  • social media – prowadzenie kanałów społecznościowych, tworzenie kampanii reklamowych,
  • grafika – obsługa zaawansowanych programów graficznych, tworzenie identyfikacji biznesowej itp.

Jeśli nadal zastanawiasz się nad podjęciem pracy jako wirtualna asystentka, to przede wszystkim polecam spróbować od pojedynczych zleceń dla klientów. Zanim zrezygnujesz z etatu i założysz działalność, możesz spróbować wykonać kilka zleceń na nierejestrowaną działalność gospodarczą.

Zachęcam również do przeczytania naszego artykułu mówiącego o wadach i zaletach pracy jako wirtualna asystentka.

Latest posts by Brella Magazyn (see all)

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *