Szukaj w:

Praca zdalna staje się coraz popularniejsza. Jak zorganizować sobie stanowisko w takiej pracy?

W związku z wybuchem pandemii koronawirusa wiele firm i biznesów było zmuszonych do przejścia w tryb pracy zdalnej. Możliwość wykonywania obowiązków z domu przypadła do gustu zarówno pracownikom jak i pracodawcom. Taka forma pracy niesie ze sobą mnóstwo obustronnych korzyści, jednak stawia też nowe wyzwania.

Globalna wioska

Bezsprzeczną zaletą jest możliwość zatrudnienia pracownika z innego miasta. W przypadku poszukiwania specjalistów może to być bardzo istotny czynnik! Pracodawca nie jest ograniczony do rejonu, w którym ma swoją firmę, a pracownik nie traci czasu na dojazdy i stanie w korkach. Co więcej, taka forma zatrudnienia umożliwia również poszukiwanie pracowników nawet na drugim końcu świata!

Czas to pieniądz

Jak już wyżej zostało wspomniane, konieczność dojazdu (dłuższego lub krótszego) zabiera cenny czas, a ponadto wpływa negatywnie na środowisko. Obniża również produktywność w pracy, gdyż sam w sobie potrafi być męczący, a stanie w korku – stresujące. Warto też wspomnieć o ryzyku utrudnień komunikacyjnych (a nawet wypadków) w drodze z lub do pracy, których możemy uniknąć dzięki pracy zdalnej.

Nie tak kolorowo…

Trzeba przyznać jednak, że taka forma wykonywania zawodu nie sprawdzi się u każdego. Wymaga ona od pracownika samodyscypliny, systematyczności, odpowiedniej organizacji oraz zachowania higieny pracy. Pracodawca z kolei musi pogodzić się z tym, że nie może w każdej chwili skontrolować postępów lub działań zatrudnionych osób. Niezbędna jest więc doza obustronnego zaufania.

Organizacja miejsca

  • Praca z domu wymaga pewnych przygotowań. Ważne jest oddzielenie życia zawodowego od prywatnego. Można to osiągnąć wydzielając osobny pokój w mieszkaniu lub przeznaczając do tego biurko, z którego nie korzysta się w czasie odpoczynku. Dzięki temu możliwe będzie zachowanie balansu, a dom nie będzie kojarzył się z pracą.
  • Bardzo ważne jest również aby przestrzeń, w której pracujemy była czysta i zadbana. Poświęcenie kilku minut przed rozpoczęciem pracy na uporządkowanie dokumentów czy wyjęcie niezbędnych przyborów biurowych sprawi, że będziemy mieli wszystko co istotne pod ręką – zaoszczędzi nam to wiele czasu.
    Przy niedopasowanym biurku lub na niewygodnym krześle można szybko nabawić się skurczów czy bólu pleców. Zdecydowanie nie umili nam to pracy, dlatego ważne jest, aby zadbać o komfort miejsca, w którym będziemy spędzać kilka godzin dziennie.
  • Pozbycie się rozpraszaczy (wyłączenie telewizora, wyciszenie powiadomień na telefonie) sprawi, że czas pracy minie nam o wiele szybciej, a zadania wykonamy bardziej wydajnie.
  • Nie można zapomnieć też o odpoczynku – przerwy w pracy o określonej porze pozwolą nam na zachowanie rytmu dnia. Niezbędne do tego będzie również trzymanie się ustalonych wcześniej godzin pracy. Dotyczy to nie tylko rozpoczęcia jej, ale również zakończenia. Ustalmy sobie harmonogram, według którego będziemy pracować i starajmy się go trzymać.
Zaciekawi Cię również:  Zdobywanie pracowników potrafi być ciężkie… Jak to zmienić?
Brella Magazyn

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *