Szukaj w:

Różnica pomiędzy wirtualną (zdalną), a stacjonarną asystentką

Czas czytania artykułu: 3 minuty

Klienci często pytają nas o różnice pomiędzy zdalną, a biurową asystentką, do której obowiązków zdążyliśmy się już przyzwyczaić.

Zdalna, wirtualna, niestacjonarna, poza biurem – to pojęcia, które budzą pewne wątpliwości i dają do myślenia nad sensem zawodu asystentki, a przede wszystkim nad wadami i zaletami korzystania z tej usługi.

Chcielibyśmy, na kilku znanych z życia przykładach i zadaniach, porównać gdzie zaczynają się i gdzie kończą kompetencje obu, podobnych, a jednak różniących się nieznacznie zawodów. Ocenę, co do korzyści i wyboru lepszego rozwiązania, zostawiamy Państwu.

Dostępność

Biurowa asystentka:

Godziny pracy uzależnione są od godzin funkcjonowania biura. Standardowo jest to zakres pomiędzy godziną 8:00, a 16:00. Asystentka wykona tyle zadań ile będzie w stanie zrealizować w ciągu jednego dnia roboczego.

Zdalna asystentka Brella:

Godziny pracy to zakres pomiędzy 7:00, a 22:00. Najbardziej wymagający klienci otrzymują dostęp do telefonu alarmowego czynnego 24h na dobę. Bez względu na miejsce i czas, asystentka Brella jest w stanie wykonać każde zadanie.

Umiejętności

Biurowa asystentka:

Umiejętności uzależnione są od doświadczenia oraz rodzaju zajmowanego stanowiska – od junior assistant po asystentkę prezesa zarządu. W zależności od doświadczenia, stażu, indywidualnych umiejętności, spotykamy się z różnymi oczekiwaniami finansowymi. Zadania, które wykraczają poza umiejętności biurowej asystentki, pozostaną niezrealizowane lub wykonane w długim okresie czasu.

Zdalna asystentka Brella:

Aby zdobyć pracę jako asystentka Brella trzeba spełnić następujące wymagania: perfekcyjna organizacja czasu, perfekcyjna znajomość wybranego języka, nienaganna kultura osobista i min. 2 letnie doświadczenie w obsłudze klienta premium. Nad zadaniem może pracować cały zespół (nie tylko asystentki ale również pracownicy operacyjni oraz doświadczeni managerowie). Nie ma zatem zadań niemożliwych do zrealizowania, a trudność powierzonych tematów nie ma wpływu na czas ich realizacji.

Wykonywanie zadań

Biurowa asystentka:

Zadania wykonywane są w kolejności ustalonej przez asystentkę. Trudne zadania zajmują dużo czasu. Ich realizacja zależy od indywidualnych umiejętności danej osoby oraz umiejętności organizacji czasu pracy. Pod nieobecność lub w przypadku choroby, a w najgorszym przypadku, odejścia z pracy, zadania muszą być przekazane osobie trzeciej, a ich realizacja odwleka się w czasie.

Zdalna asystentka Brella:

Zadania mogą być realizowane przez cały zespół. Każdy z członków zespołu może mieć wgląd w dane zadanie i w nim uczestniczyć, podzielić się swoją wiedzą lub po prostu wykonać wybraną jego część. Nieobecność jednej asystentki nie wpływa na wykonanie oraz termin powierzonego tematu. Doświadczenie oraz support merytoryczny ze strony pracowników operacyjnych oraz doświadczonych managerów jest tu wartością dodaną.

Obsługa i nadzór nad biurem

Biurowa asystentka:

Jest na miejscu, wykona wszystkieproste biurowe zadania jak: posegregowanie dokumentów, przygotowanie kawy, sporządzenie notatki ze spotkania, rezerwację biletu, wysłanie poczty czy odbiór garnituru z pralni.

Zdalna asystentka Brella:

Nie ma jej na miejscu w biurze. Do powyższych zadań może zrekrutować osobę, która X razy w tygodniu zajmie się biurowymi zadaniami ograniczając w ten sposób koszty związane z zatrudnieniem na pełen etat. Pozostałe czynności jak zarządzanie kalendarzem, umawianie spotkań, przygotowywanie danych do raportów czy analiz, kompleksowa organizacja podróży służbowej leżą oczywiście w jej obowiązkach. Odbiór garnituru z pralni czy dzieci ze szkoły to zadania, które zostaną zrealizowane przy pomocy zaufanych osób/ firm trzecich i które stanowią niewielki lecz dodatkowy koszt.

Zaciekawi Cię również:  Outsourcing - dlaczego warto zlecać działania na zewnątrz

Zadania nietypowe, z pozoru nierealne do wykonania

Biurowa asystentka:

Podejmie się realizacji nietypowych zadań, jednak ze względu na ich skomplikowanie wydłuży ich realizację w czasie, pomijając jednocześnie inne obowiązki.

Zdalna asystentka Brella:

Zadania nierealne do wykonania to chleb powszedni w Brelli. Specjalizujemy się w zadaniach specjalnych. Ponownie, nad wymagającymi tematami pracuje cały zespół co daje naszym klientom przewagę w czasie i jakości wykonania. Element zaskoczenia to cecha wliczona w naszą standardową obsługę.

Dyskrecja, anonimowość, bezpieczeństwo

Biurowa asystentka:

Dyskrecję oraz anonimowość zapewnia umowa o pracę oraz poczucie zaufania.

Zdalna asystentka Brella:

Każda umowa (zarówno na okres testowy jak i ta właściwa) zawiera paragraf dotyczący ochrony danych osobowych oraz obszerną klauzulę poufności. Ponadto, korzystamy z systemu, który centralnie rejestruje połączenia i pracę asystentek. Identyfikujemy każdego Klienta po numerze lub adresie mailowym.  Dane naszych klientów są chronione, a każde ich naruszenie daje klientowi prawo do zerwania umowy oraz roszczenia swoich praw i zadośćuczynienia. Umowa o współpracy chroni klientów w większym stopiniu niż umowa o pracę z biurową asystentką. Budujemy silne relacje, a poczucie zaufania i bezpieczeństwo to podstawa naszego biznesu.

Koszty

Biurowa asystentka:

Koszty zatrudnienia oraz dodatkowe opłaty z nim związane (obsługa kadrowa bądź biuro rachunkowe, koszty wyposażenia stanowiska pracy, koszty związane z urlopami i L4, koszty przestrzegania prawa pracy, szkolenia BHP, badania lekarskie, koszty higieniczno-socjalne, koszty dodatkowych szkoleń i warsztatów) wahają się w zależności od doświadczenia, wielkości firmy oraz miasta zatrudnienia asystentki. Uśredniając, dla pracodawcy są to opłaty 2000 – 6000 zł netto czyli w dużym zaokrągleniu 3000 – 9000 zł brutto.

Zdalna asystentka Brella:

Koszty za korzystanie z usług Brella uzależnione są od długości umowy oraz indywidualnych preferencji klienta (np. kredytowanie wydatków, telefon alarmowy, rachunek bankowy, okres wypowiedzenia). Opłata abonamentowa związana z korzystaniem z usług wirtualnej asystentki Brelli stanowi w całości koszt dla firmy. Wszystkie dodatkowe zobowiązania wynikające z zatrudnienia pracownika spoczywają po stronie Brella, co jest typową korzyścią dla outsourcingu usług. Preferencyjne warunki posiada oferta grupowa dla firm (powyżej 5 osób) – od 699 zł netto za osobę miesięcznie. Bez względu na rodzaj oferty usługi Brella charakteryzuje brak ograniczeń w ilości zadań oraz godzin pracy asystentek.

Brella Magazyn

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *