Szukaj w:

Sekrety zakładania biznesu nie rezygnując z pracy na etacie

Czas czytania artykułu: 3 minuty

Nigdy wcześniej w historii nie byliśmy świadkami tak gwałtownego rozwoju ilości prywatnych biznesów jak obecnie.

Coraz więcej młodych ludzi postanawia pracować na własny rachunek. Szybko powstają nowe specjalizacje: od deweloperów aplikacji mobilnych, przez konsultantów biznesowych, content marketerów, do inwestorów wyszukujących technologiczne start-upy. Nie brak ludzi skłonnych do podjęcia mądrze skalkulowanego ryzyka w celu rozwijania własnych karier i realizowania marzeń.

Co równie ważne – obserwujemy, że wiele z tych pomysłów przekształca się w wielomilionowe spółki.

Niedawno przeprowadzone badania na amerykańskim uniwersytecie wykazały, że ponad 66% Milenialsów (pokolenia urodzonego w latach 1980-1995) ma w planie rozpocząć własną działalność. Oczywiście pomiędzy chęcią a działaniem jest duża różnica, co widać w statystykach – te same badania pokazują, że tylko 3,6% firm w Stanach należy do osób przed trzydziestką. Trzy najczęstsze przeszkody w rozpoczęciu własnej działalności to brak wiary we własne możliwości, przekonanie o braku potrzebnych zasobów oraz zwyczajny brak motywacji. Jeśli jednak należysz do tych szczęśliwców, którym nie brakuje silnej motywacji, to obecne czasy wyjątkowo ci sprzyjają – są to czasy idealne dla tych, którzy myślą innowacyjnie i chcą się uczyć.

Rezygnacja ze stabilnego zatrudnienia na rzecz własnej niepewnej działalności jest bardzo trudną decyzją osobistą.
Rozpoczęcie biznesu podczas kiedy pracujesz na pełen etat daje pewien bufor bezpieczeństwa, pod warunkiem, że dobrze to zorganizujesz.

Potrzebujesz dobrego planu. Tutaj prezentujemy 10 punktową wypróbowaną strategię działania, jak się do tego zabrać.

1. Ustal, jak bardzo ci na tym zależy

Nie ma co ukrywać, że prowadzenie własnego biznesu jest trudne. Będzie miało wpływ na twoje relacje z najbliższymi i ograniczoną ilość czasu, którą będziesz mógł im poświęcić. Trudne decyzje będą twoim chlebem powszednim. Zrób listę wszystkich aktywności i spraw, w które jesteś zaangażowany i określ ilość czasu, jaka jest potrzebna na każdą z tych dziedzin. Przyjrzyj się, z których tematów jesteś skłonny się wycofać albo ograniczyć czas na nie poświęcany.

Poinformuj swoich bliskich i przyjaciół, że angażujesz się w nowy projekt i będziesz miał mniej czasu na rozrywki i podtrzymywanie kontaktów.
Im więcej czasu uda ci się uwolnić i przeznaczyć na biznes, tym szybciej zobaczysz wyniki. Zacznij od godziny dziennie. Rozwijanie pomysłu trwa. Ustal sobie czas, który będziesz mógł w ciągu tygodnia poświecić na myślenie i opracowywanie koncepcji. Trzymaj się grafiku. Sukcesywnie zwiększaj zaangażowanie czasu w projekt.

2. Zdefiniuj swoje umiejętności, zdolności i słabe strony.

Jaki zestaw umiejętności jest potrzebny, żeby wystartować z twoim pomysłem? Zastanów się przede wszystkim nad tym, skąd pozyskać wsparcie w tych strefach, w których czujesz się najsłabiej. Oddeleguj to, czego nie będziesz w stanie robić sam. Znajdź asystentkę, która pomoże ci w prostych ale czasochłonnych zadaniach typu znalezienie dostawcy, analiza konkurencji czy organizacja przepływu dokumentów. Nie musisz od razu zatrudniać kogoś na etacie. Pomyśl o zdalnej asyście, jak Brella. Przy stałej opłacie abonamentowej możesz korzystać z pełnej obsługi doświadczonego zespołu wyspecjalizowanego w realizacji tego typu usług.

3.Urealnij i zaktualizuj swój pomysł na biznes

Niedawno Magazyn Fortune przeprowadził analizę nieudanych startupów. Najczęstszą przyczyną porażki, wskazaną przez 42% respondentów okazał się brak potrzeby rynku na dany produkt. Ten wynik pokazuje jak bardzo ważne jest skonfrontowanie swojego pomysłu z potencjalnymi odbiorcami zanim zaczniesz tworzyć i inwestować w swoją działalność. Koncepcja biznesu musi być przemyślana, użyteczna i przebadana na rynku. Nie zaniedbaj tego. Możesz częściowo ten etap zlecić zdalnej asystentce, która przygotuje dla ciebie schemat badania rynku i pomoże ci je zorganizować.

4. Określ swoją przewagę konkurencyjną.

Przewaga konkurencyjna to osiągnięcie nadrzędnej pozycji wobec konkurentów. Nasza oferta musi być tak sformułowana, aby zapewniała klientom usługi lub produkty odpowiadające jego oczekiwaniom, ale postrzegane jako lepsze niż oferty konkurencji. Wyrażać się to może w wyższej jakości lub niższej cenie albo lepszej obsłudze, ewentualnie bardziej kompleksowym zaspokojeniu potrzeb klienta.

5. Określ mierzalne i realistyczne cele.

Ten punkt jest bardzo ważny. Trudno będzie ci gdzieś zmierzać, jeśli nie ustaliłeś, co konkretnie zamierzasz osiągnąć. Określenie tygodniowych, miesięcznych i długofalowych celów to podstawa dobrze zaprojektowanego biznesu. Realizowanie krótkoterminowych celów daje poczucie sprawstwa i motywuje do dalszego działania.

6. Ustal strategię i datę wejścia na rynek.

Rozpisz poszczególne punkty działania. Zawsze miej w zanadrzu plan B. Twoje zdolności rozwiązywania problemów i radzenia sobie z nieoczekiwanymi przeszkodami będą miarą twojego sukcesu.

7. Oddeleguj jak najwięcej czynności

Skupienie na celu to podstawa. Skoncentruj się tylko na tym, w czym jesteś najlepszy. Całą resztę zleć specjalistom. Na tym etapie zdalna asysta takiej firmy jak Brella może naprawdę zrobić cuda. Od zaprojektowania prostej strony internetowej przez rezerwację biletów na podróż po zorganizowanie wydarzenia otwierającego twój biznes.

8. Zbieraj informacje zwrotne

Rób to od pierwszego dnia życia swojego pomysłu i nigdy nie zaprzestań. Twój produkt musi dawać realną wartość użytkownikom. Celuj w ludzi, których znasz i możesz zaufać ich szczerej opinii. Pytaj o zdanie przyjaciół – przedsiębiorców i swoich mentorów.

9. Nie zacieraj linii pomiędzy własnym projektem a pracą

Nigdy nie pracuj nad swoim projektem w godzinach pracy. Nie angażuj w swoje działania żadnych zasobów swojego pracodawcy, bez względu na to, jak kuszące może to się wydawać. Dotyczy to zarówno firmowego komputera, narzędzi internetowych, oprogramowania jak I pomocy osób z twojego zespołu. Jeżeli jesteś związany z pracodawcą klauzulą o nie konkurowaniu albo innymi zastrzeżeniami, poszukaj porady prawnika w tym zakresie.

10. Bądź gotowy do startu zanim złożysz wypowiedzenie.

Na pewno nie będzie łatwo ci dojść do tego etapu ale to jest możliwe do zrobienia. Jest na świecie tyle ścieżek do własnego biznesu ile przedsiębiorców. Weź pod uwagę tych dziesięć wskazówek ale pamiętaj, że ty tu jesteś szefem. Realizuj marzenia po swojemu.

Brella Magazyn

Magazyn dla skutecznych przedsiębiorców oraz kadry managerskiej, wspierający wiedzę w zakresie tematyki ogólnobiznesowej, managerskiej i motywacyjnej. Partnerem bloga jest Brella.pl, której oferta to głównie: Wirtualny asystent, Concierge i Wirtualny sekretariat. Sprawdź cennik i umów się ze swoim doradcą na rozmowę.

Latest posts by Brella Magazyn (see all)

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *