Szukaj w:

SEO dla początkujących

seo

W dużym uproszczeniu celem SEO jest umieszczenie linków jak najwyżej w wynikach wyszukiwania. Dlaczego akurat tam? Ponieważ 80 % internautów odwiedza tylko te strony, które zajmują miejsce najwyżej.

Optymalizacji może podlegać:
  • tekst – czyli dobieranie odpowiednich tytułów, dopasowywanie długości tekstu, dodawanie słów kluczowych itd.
  • budowa strony – czyli manipulowanie nawigacją strony czy architekturą informacji
  • aspekt techniczny i wizualny – szybkość i responsywność witryny, dostosowanie śródtytułów, a także umiarkowane stosowanie reklam
Content is the king

Na pozycjonowanie ma wpływ przede wszystkim zawartość – od czasu wprowadzenia w 2011 roku algorytmu o nazwie Panda, manipulowanie zawartością strony to główna broń podczas wojny o zdobywanie kliknięć, które z kolei mają wpływ na podniesienie grona odbiorców. Stąd, czytając na temat pozycjonowania często można strafić na popularny zwrot “content is the king”.

Barwy pozycjonowania

Tak jak w każdej dziedzinie, w pozycjonowaniu również są metody bardziej i mniej uczciwe. Wyróżnia się trzy podgrupy:

White hat SEO – najbardziej respektująca zasady etycznego pozycjonowania według Google. Jest to metoda najbardziej nienachalna, co wpływa na poprawę autorytetu strony. Taka strona dostarcza wartościowe linki i przekazuje najwyższej jakości treści. Wpływa to na poziom zaufania użytkownika. Jest to metoda trudniejsza i bardziej wymagająca, ale przynosi na dłuższą metę lepsze, trwalsze efekty.

Black hat SEO – jest to technika mająca na celu osiągnięcie przez stronę jak najwyższej pozycji za pośrednictwem nieetycznych technik. Są to techniki takie jak spamowanie, publikowanie treści o niskiej jakości, sztuczne linkowanie, kupowanie linków, cloaking. Jest to metoda bardzo nachalna. Prowokuje szybkie efekty, jednak bardzo nietrwałe.

Grey hat SEO –  technika na pograniczu dwóch poprzednich technik. Jest to kompromis pomiędzy restrykcyjnymi zasadami white hat, a nieetycznymi black hat.

Trzeba jednak pamiętać o tym, że techniki pozycjonowania rozwijają się bardzo szybko, więc granica pomiędzy nimi bywa również płynna. Technika dziś uważana za zgodną z warunkami wyszukiwarki, za jakiś czas może zostać uznana za technikę black hat.

Off i on

Czynniki SEO można podzielić na te na właściwej stronie – on site, oraz te poza nią – off site.

Link building  (off-site SEO), czyli taktyki najbardziej zorientowanej na pozyskiwanie linków:

  • linki prowadzące do strony (pozyskiwanie ich z innych witryn)
  • pozycjonowanie tematyczne z pozycjonowanym serwerem
  • sygnały społecznościowe
  • zaufanie do domeny

Optymalizacja (on-site SEO), czyli działania mające bardzo duże znaczenie rankingowe dla wyszukiwarki Google:

  • rozbudowa strony
  • dostosowanie witryny do aktualnych wytycznych
  • usprawnienia techniczne
  • architektura (rozmieszczenie treści na stronie)
  • modyfikacja kodu strony
  • content – treści tekstowe
Zaciekawi Cię również:  Zaliczka czy zadatek? Sprawdź, jaka jest różnica zanim podpiszesz umowę
SEO tools

Tak naprawdę, każdy specjalista operuje swoimi narzędziami- zestawem programów- który odpowiada mu najbardziej. Jednak wśród popularnie wykorzystywanych można wymienić:

  • Google Search Console
  • Narzędzia do analizy profilu linków ( np. Ahrefs, Majestic, Link Research Tools)
  • Programy mające służyć analizie widoczności (np. Senuto, Semstorm, Semrush)
  • Crawlery analizujące strukturę i wydajność strony: Sitebulb, Screaming Frog SEO Spider, a także webowe (np. Ahrefs lub JetOctopus)
  • Google Analytics, Google Trends, Google PageSpeed Insights, Google Structured Data Testing Tool i inne
Cele SEO

-> Dotarcie do większej liczby potencjalnych klientów – korzystając z SEO, zwiększasz prawdopodobieństwo, że klienci znajdą Twoją stronę.

-> Analiza słów kluczowych, pozwoli dowiedzieć się, co aktualnie jest popularnie wyszukiwane wśród klientów.

-> Obniżenie kosztu rozreklamowania- SEO nie kosztuje dużo w porównaniu z np. Google Ads

-> Zwiększenie rozpoznawalności marki – jeżeli strona jest częściej odwiedzana, to jest większa szansa, że marka zostanie zapamiętana.

-> Wzrost konwersji i bezpośrednie korzyści finansowe – dzięki marketingowi internetowemu Twoja strona może zacząć generować prawdziwe zyski, bo wzrost ruchu na dobrze wypozycjonowanej witrynie przekłada się często na wzrost konwersji, a co za tym idzie, pieniądze.

-> Przewaga nad konkurencją – SEO jest jedną z najdynamiczniej rozwijających się branży w marketingu. Regularne działania pod kątem nowych wytycznych Google i kryteriów użytkowników sieci daje najlepsze efekty w utrzymaniu konkurencji na dystans i pozycji lidera w branży.

SEO w tych czasach, to właściwie obowiązek. Ze strony praktycznej, jest to potężne narzędzie, które dobrze wykorzystane jest fundamentem skutecznego marketingu. Każdy kto wie jak pozycjonować, sprzedaje swój produkt najszybciej, a dobrze wypozycjonowana strona sprzedaje, lub realizuje inne cele biznesowe samodzielnie.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *