Szukaj w:

TOP 5 najciekawszych zastosowań gamifikacji wewnątrz Twojej firmy

Czas czytania artykułu: 2 minuty

Pokolenie Millenialsów dzięki galopującemu postępowi technologicznemu próbuje uczynić z pracy zabawę.

Ruch ten ma wciąż jednak licznych przeciwników i wielu managerów opiera się jego wdrożeniu we własnej firmie.

Światowy pionier adaptowania grywalizacji w miejscu pracy Yu-Kai Chou w swojej książce pt. „Actionable Gamification: Beyond Points, Badges, and Leaderboards” podkreśla, że pracownicy zachęcani do zabawy stają się produktywniejsi o nawet 50%! Bierz zatem przykład z najlepszych i zobacz, jakie rozwiązania zaczerpnięte z gamifikacji stosują liderzy na rynku.

 

Zabawa podczas „sprzątania”

Amerykańska firma Lawley Insurance przechodziła przez okres ciężkich prognoz sprzedażowych z uwagi na niekompetentnych i niechlujnych uczestników procesu dystrybucji produktów (od producentów poprzez hurtowników i detalistów, kończąc na klientach). Ogłoszono więc dwutygodniowy konkurs na uporządkowanie tego bałaganu, rozdając punkty za wprowadzanie aktualizacji w systemie czy zapisywanie obiecujących kontrahentów. Rezultat był oszałamiający! Podczas tego krótkiego okresu zanotowano lepsze wyniki sprzedażowe niż w ostatnich 7 i pół miesiącach pracy.

 

 

Podróże służbowe pod kontrolą

Pracownicy zajmujący się ulepszaniem wyszukiwarek internetowych podczas swoich podróży, będących częścią ich pracy, uczestniczą w grze o prostym tytule: „Wydatki w podróży”. Jeżeli w trakcie swojej wyprawy wydadzą mniej pieniędzy niż było to dla nich zaprojektowane mogą przeznaczyć zaoszczędzone środki na następną podróż, przekazać je dla organizacji charytatywnej lub doliczyć je do wypłaty. Magia oszczędzania naprawdę wciąga.

 

Chwała zwycięzcom

Departamenty sprzedażowe wykonują tytaniczną pracę, a ponadto, codziennie ścierają się z setkami odmownych odpowiedzi od klientów. Utrzymanie motywacji do działania takich pracowników to nie lada wyzwanie. Firma SAP jako światowy lider w dziedzinie zarządzania zespołami ludzi stosuje przyjazną rywalizację między pracownikami i gratyfikuje zwycięzców. Zaprojektowano grę Roadwarrior, która przygotowuje ich na lawinę odmownych odpowiedzi od klientów oraz sprawdza ich aktualną wiedzę na temat oferowanych produktów. W ramach quizów można odbywać pojedynki między zespołami i wyłaniać zwycięzców, o których sława wybrzmiewa na firmowych korytarzach.

 

Rutyna i nuda odchodzą do lamusa

Firma DevHub wypowiedziała wojnę unikanym przez pracowników zajęciom. Platforma firmowa wzbogaciła się o elementy gier – za wykonanie najnudniejszych lub pracochłonnych zadań każdy z pracowników otrzymuje odznaczenia zwane Devatars. Ta mała zmiana doprowadziła do ogromnego skoku w produktywności zatrudnionych. Zanotowano wzrost z 10% do 80% na polu realizacji zleconych zadań. Z takimi liczbami ciężko dyskutować.

Zaciekawi Cię również:  Trudny klient, czyli co zrobić, gdy wasz związek stąpa po cienkim lodzie

 

Stratom inwentarza mówimy stanowcze NIE

Firma Pep Boys sprzedaje części zamienne do aut i posiada swoje sklepy w 35 stanach USA. Problem, z którym borykano się od dłuższego czasu, polegał na ogromnych stratach inwentarza oraz nieprzestrzeganiu zasad higieny pracy. Pracownicy zostali zachęceni do uczestnictwa w quizie, w którym każdego dnia odpytują się nawzajem z zasad dotyczących tych dwóch zagadnień. Kto nie potrafi udzielić prawidłowej odpowiedzi na pytanie otrzymuje natychmiastowe przypomnienie z właściwym wynikiem zadania.  Kto odpowiedział bezbłędnie, ten otrzymuje bon na rozgrywkę na automacie do gry i ma tym samym szansę na wygranie nagrody pieniężnej. Wprowadzone rozwiązanie znacząco obniżyło kradzieże pracownicze w firmie oraz zmniejszyło liczbę wypadków podczas pracy. Bingo!

 

Okazuje się zatem, że niewielkie zmiany mogą przynieść ogromne korzyści w dziedzinie utrzymania czy podnoszenia motywacji nawet najbardziej rozleniwionych pracowników, zwiększenia produktywności zespołu czy wykreowania historycznego skoku w sprzedaży produktów. Jak widać, niektóre z rozwiązań można z powodzeniem wprowadzić nawet w mniejszych firmach. Która z metod najbardziej pasuje do Twojego modelu pracowniczego?

Brella Magazyn

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *