Szukaj w:

[Wywiad] Michał Jędrowski, Concierge Silesia City Center

Czas czytania artykułu: 3 minuty

  1. Czy usługa concierge’a jest dla wszystkich? Jak określiłbyś profil typowego klienta Silesia Concierge?

Szeroka gama usług Concierge, jakie oferujemy w Centrum Handlowym Silesia City Center, jest skierowana do klientów klasy premium (VIP), którzy otrzymali Kartę Concierge. Są to ludzie, którzy ponad wszystko cenią sobie czas. Naszym zadaniem jest pomóc im go zaoszczędzić.

  1. Jak wygląda Twój dzień pracy? Jakie zlecenia najczęściej realizujesz i ile czasu na to poświęcasz?

Każdy dzień zaczynam od przejrzenia korespondencji, która spłynęła na moją skrzynkę mailową. Najczęściej są to zadania od przełożonych lub po prostu ważne informacje od pozostałych pracowników biura. Następnie odpowiadam na pytania zainteresowanych osób, pomagam w znalezieniu drogi do sklepów oraz przyjmuję zlecenia. W wolnych chwilach staram się dokształcać na zakresie pracy concierge: poszukuję ciekawych miejsc i dobrych restauracji, które mogę polecić Klientom, a także zbieram wiadomości, które mogą przydać się w sprawniejszym wykonywania zadań.

  1. Jakie są Twoje ulubione narzędzia, które ułatwiają Ci organizację i wykonanie zleconych zadań?

Najczęściej korzystam z internetu, czasem posiłkuję się czasopismami branżowymi. W przypadku concierge w Silesia City Center musimy pamiętać, że zadania, które otrzymujemy, muszą być wykonane przez współpracujących z nami najemców na terenie galerii, ponieważ tak właśnie został skonstruowany regulamin. Najemcy wykazują dużą chęć pomocy w wypełnianiu codziennych obowiązków.

  1. Czy są jakieś zadania, które szczególnie zapadły Ci w pamięci? Takie, które udało się zrealizować pomimo początkowych trudności?

Oczywiście! Jest jedno, którego na pewno nie zapomnę. Młody chłopak zażyczył sobie, aby przygotować mu 3 oferty sylwestrowe: jedną na spokojny wyjazd, drugą zawierającą opcję „z szaleństwem”, oraz trzecią opcję z kuligiem. Każda z opcji miała zawierać 3 oferty, a zabawa koniecznie musiała odbyć się w górach. Zadanie było o tyle trudne, że nie każdy pensjonat był w stanie sprostać wytycznym, Sylwester to także niełatwy termin na rezerwacje. To zadanie zajęło mi to bardzo dużo czasu, ale wspomagałem się biurami turystycznymi, które znajdują się w naszej galerii i dziś klient cieszy się rezerwacją.

  1. Jakie są największe korzyści dla osoby korzystającej z pomocy concierge’a?

Największą korzyścią niewątpliwie jest oszczędność czasu. Uważam, że to dziś najcenniejszy produkt, ponieważ płynie on tylko w jedną stronę, nie da się go kupić ani cofnąć. Czas, który organizujemy, pozwala na swobodne spędzanie go z rodziną przez naszych klientów. Myślę, że kolejną korzyścią jest korzystanie z naszej wiedzy i umiejętności, wielu znajomości, bazy restauracji i hoteli oraz przede wszystkim szybkiego reagowania na zmienność zleceń.

  1. Czy uważasz, że polski rynek jest gotowy na tego typu usługi? Jak oceniasz świadomość Polaków dotyczącą pracy concierge?

Uważam, że usługa Concierge jest w fazie rozpędzania się. Ja sam mając 30 lat, o usłudze dowiedziałem się, dopiero kiedy przeczytałem ogłoszenie o pracę. Myślę jednak, że będzie się to rozwijało w błyskawicznym tempie. Czy ludzie są świadomi usługi? Moim zdaniem to zadanie należy do nas, aby pokazać im, jak wartościowa to usługa i jak wiele mogą dzięki niej zyskać. Osobiście jestem dumny z tej pracy, bo wiem, że każdy mój krok służy ludziom i poprawianiu ich standardu życia. Uważam, że w najbliższym czasie będzie o nas głośno.

  1. Co sądzisz o rozwoju usług conciergowych w takich branżach, jak motoryzacja, nieruchomości czy bankowość? Czy jest to potrzebne?

Nie ma nic piękniejszego niż jechać w samochodzie, nacisnąć przycisk i zamówić sobie hotel w danym regionie. Wiem, że BMW już wprowadziło usługę Concierge, ponieważ jeden z naszych klientów z niej korzysta, niestety tylko na rynku niemieckim. Jeśli chodzi o usługi w innych sektorach, to również uważam, że jest to potrzebne. Wykonując jedno połączenie, otrzymujemy pomoc od kompetentnej osoby, która pomoże rozwiązać nasz problem. Nie trzeba go szukać, tracić na to czasu — przecież zrobi to za nas Concierge.

  1. Gdybyś miał założyć pierwszą w Polsce szkołę concierge, na jakie cechy u kandydatów zwróciłbyś szczególną uwagę? Jakie przedmioty realizowaliby adepci takiej placówki?

Przede wszystkim cierpliwość, budowanie relacji, umiejętność szybkiego reagowania na daną sytuację i elastyczność — te cechy uważam za najważniejsze. W jednym momencie można przygotowywać ofertę wycieczki na koniec świata, a za chwilę trzeba ponieść zakupy starszej Pani. Musimy zawsze pamiętać, że robimy to w imię idei, poprawiania czyjegoś komfortu życia.

  1. Jak według Ciebie kształtują się perspektywy rozwoju tego zawodu w Polsce?

Buduje się mnóstwo zamkniętych osiedli, ludzie są coraz bogatsi, więc popyt na takie usługi jest coraz większy i coraz więcej deweloperów, właścicieli osiedli, galerii jest zainteresowanych tą usługą. Myślę, że mogę jeszcze raz powtórzyć, że będzie o nas głośno.

  1. Jakie 3 rady dałbyś osobom, które zastanawiają się nad rozpoczęciem kariery jako concierge?

To chyba najtrudniejsze pytanie, ponieważ staram się nie dawać nikomu żadnych rad, bo uważam, że każdy powinien żyć według swoich zasad. Jeśli jednak chodzi o pracę Concierge, na pewno poleciłbym przeczytanie książki „Jak zdobyć przyjaciół i zjednać sobie ludzi?”. To najlepsza książka na świecie na temat budowania relacji. Kolejna rada to na pewno bardzo dobra znajomość rynku najlepszych restauracji, hoteli, miejsc, które mogą się przydać do realizowania zleceń. A ta ostatnia, to żeby zawsze szczerze się uśmiechali! Nic tak nie zbliża ludzi i nie poprawia innym humoru, jak prawdziwy, szczery uśmiech, który przełamie każde, nawet największe bariery.

Brella Magazyn

Magazyn dla skutecznych przedsiębiorców oraz kadry managerskiej, wspierający wiedzę w zakresie tematyki ogólnobiznesowej, managerskiej i motywacyjnej. Partnerem bloga jest Brella.pl, której oferta to głównie: Wirtualny asystent, Concierge i Wirtualny sekretariat. Sprawdź cennik i umów się ze swoim doradcą na rozmowę.

Latest posts by Brella Magazyn (see all)

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *