Szukaj w:

Zniechęcenie w pracy – co możesz zrobić, by go uniknąć?

Są dni, gdy w pracy idziesz jak burza. Wykonujesz zadania na długo przed terminem, sypiesz pomysłami jak z rękawa, zarażasz innych energią. Czasami jednak jest wręcz przeciwnie, dopada Cię zniechęcenie. Patrzysz na monitor z pustym wzrokiem, powoli sącząc kawę, i starasz się nie myśleć o zadaniach, które są jeszcze przed tobą…

Każdy może czasem czuć się wyczerpany. Prawdziwy problem stanowi jednak nie zmęczenie, ale utrata motywacji. Przyjrzyj się zatem kilku metodom, które można zastosować, by jej uniknąć.

Pamiętaj, że pracujesz dla siebie

Wiele osób słysząc o tym, że pracujemy przede wszystkim dla siebie, kojarzy to stwierdzenie tylko z wynagrodzeniem. Ale czy nie warto spojrzeć na korzyści czerpane z pracy trochę szerzej? Wykonywane w pracy zadania są szansą na zdobycie nowych umiejętności. Chodzi tutaj zarówno o umiejętności miękkie (np. koncentracja, organizacja i praca z ludźmi), jak i konkretne kompetencje, które przekładają się na Twoją wartość na rynku pracy.

Staraj się uczyć się cały czas

Niejeden narzeka na monotonię i zniechęcenie w pracy. Tutaj wracamy do kwestii nabywania nowych umiejętności. Czy bowiem przypadkiem nie bywa tak, że nierzadko te same osoby jak ognia unikają wszelkich okazji, by nauczyć się czegoś nowego? Stały napływ nowych informacji i umiejętności nie tylko daje szansę na osiągnięcie lepszych wyników, ale i nie pozwala nudzić się szarym komórkom. Nie traktuj więc szkoleń i kursów jako przykrego obowiązku!

Nie walcz ze stresem – uwolnij go

Intensywny stres w pracy bywa czasem jak ugrzęźnięcie w ruchomych piaskach. Im bardziej rzucasz się na wszystkie strony, usiłując się wydostać, tym głębiej się zapadasz. Bywa, że czujemy się na tyle przytłoczeni problemami, że każda próba podjęcia działania tylko pogłębia frustrację.

Zamiast walczyć ze złymi emocjami, spróbuj je wyładować. Nie mówimy tutaj o wyżywaniu się na przedmiotach martwych lub współpracownikach.  Po prostu zrób sobie kilka minut przerwy i wyjdź z biura. Tam możesz dowolnie sobie ponarzekać, aż negatywne emocje z Ciebie spłyną.

Zaciekawi Cię również:  Podcasty - dlaczego warto ich słuchać?

Nie daj się zarazić negatywną energią

Gdy osoba z otoczenia pali przy tobie papierosy, ty też wdychasz szkodliwe substancje zawarte w dymie. Tak samo bywa z negatywną energią. Gdy dużo przebywasz w otoczeniu osób stale ją emitujących, stajesz się „biernym narzekaczem”. Nawet jeśli zacząłeś dzień z uśmiechem na ustach, po wysłuchaniu pełnego żali monologu może zrzednąć ci mina.

Czy oznacza to, że osoby z negatywnym nastawieniem trzeba omijać szerokim łukiem? Nie, ale nie można pozwolić, by weszły Ci na głowę. Gdy jedna z nich zacznie zarzucać się swoimi problemami, możesz po prostu uprzejmie powiedzieć, że chętnie byś z nią porozmawiał, ale teraz masz dużo na głowie. Pamiętaj, że w pracy należy być grzecznym, ale asertywność również jest w cenie!

Rozruszaj umysł przed pracą

Jeżeli jeździsz do pracy komunikacją publiczną, masz świetne możliwości, by spędzić ten czas w wartościowy sposób. Przeczytanie fragmentu dobrej książki w trakcie podróży do pracy nie tylko oderwie na chwilę Twoje myśli od szarej rzeczywistości, ale i rozbudzi umysł. Może się okazać, że chociaż wsiadając do tramwaju lub metra myśląc o tym, jak bardzo nie masz ochoty iść do pracy, wyjdziesz z niego gotowy do podejmowania ambitnych zadań.

Brella Magazyn

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *