Czy nigdy nie marzyli Państwo o zatrudnieniu osobistego asystenta?
Asystenta który pomagałby Wam załatwić rzeczy, na które nie macie czasu i/lub ochoty? Nie jest to bynajmniej czcza fantazja, ponieważ taki zawód istnieje już od wielu wieków! Mowa tutaj o profesji konsjerża, która korzenie ma w średniowieczu, a w obecnych czasach przeżywa prawdziwy renesans. Jakie są kompetencje z nią związane? O tym będą mogli Państwo przeczytać poniżej.
Kim właściwie jest concierge?
Jak wspomnieliśmy powyżej, profesja konsjerża znana jest już od czasów średniowiecza. Wówczas concierge obecny był na królewskich i szlacheckich dworach, gdzie z początku zajmował się zapalaniem świec w pomieszczeniach (co wcale nie było tak łatwe, jak może wydawać się współczesnemu człowiekowi – pamiętajmy, że musiał obsłużyć oświetlenie wnętra ogromnego budynku bez jakiejkolwiek automatyzacji!), później zaś stał się osobistym asystentem gości dworu. Podobną rolę pełnił też kilka wieków później, w wieku dziewiętnastym, choć wówczas pomagał już gościom nie zamkowym, lecz hotelowym. Obecny renesans tej profesji sprawił zaś, że usługi konsjerża stały się dostępne dla każdego. Chętnie korzystają z nich zarówno firmy, jak i osoby prywatne.
Zakres kompetencji konsjerża trudno jest właściwie streścić w kilku zdaniach. Mówiąc najogólniej, jest osobą, której klient może oddelegować zadania, które nie wymagają jego osobistej obecności. Znajdują się wśród nich zarówno codzienne czynności, jak i prawdziwe „misje specjalne”.
Współcześni konsjerże mogą zatem na przykład pomóc klientowi w zorganizowaniu spotkania lub po prostu robić dla niego zakupy czy wyprowadzać psa na spacer. Dzięki temu klient może skupić się na tym, co sprawia mu prawdziwą przyjemność i satysfakcję.