Szukaj w:

Growth hacking – kim jest „haker wzrostu” i czy zastąpi Twój dział marketingu?

Czas czytania artykułu: 2 minut(y)

Na branżowych spotkaniach nierzadko słychać rozmowy o growth hackingu. Jeżeli nie chcesz zostawać w tyle z nowoczesnymi, rewolucyjnymi metodami marketingowymi koniecznie sprawdź, kim dokładnie jest growth hacker i w jaki sposób Twoja firma zyska zatrudniając go!

Hacker wzrostu to ktoś, kto wyrzucił podręcznik tradycyjnego marketingu i wymienił go na to, co można testować, śledzić i skalować. Zamiast reklam, rozgłosu i dużych nakładów pieniężnych wykorzystuje takie narzędzia jak poczta elektroniczna, ogłoszenia płatne za kliknięcie, blogi i inne platformy API. Choć growth hacking nie wyklucza płatnej reklamy, to zdecydowanie preferuje metody, wymagające minimalnych kosztów. Pamiętaj jedynie, że aby efektywnie stosować tego typu sposoby musisz dokładnie określić, kim jest Twój klient i precyzyjnie dopasować do niego komunikat reklamowy.

Strategia działań „hakera” to oczywiście stałe odkrywanie nowych możliwości i szukanie innowacyjności, ale warto sprawdzić, jakie metody zostały wdrożone i działają u innych  – może znajdą zastosowanie również w Twojej firmie:

  • pop-up przy wyjściu ze strony (przekaż najważniejsze informacje, poproś o zostawienie opinii lub zaoferuj treść w zamian za podanie adresu mailowego),
  • widoczna opcja subskrypcji (najlepiej na górze strony),
  • strona z podziękowaniem (zwróć uwagę na korzyści, jakie zyskuje się dzięki dołączeniu do newslettera czy pobraniu aplikacji),
  • udostępnianie cudzych treści (pomóż zbudować widoczności w sieci),
  • kontroluj przyciski Call to Action (testuj różne warianty, angażuj użytkowników),
  • wpływowe grupy na LinkedIn (zaoferuj im indywidualny content czy produkt),
  • treść na Lynda (zaangażuj się w kreowanie materiałów na tej platformie edukacyjnej),
  • współpraca z innymi z branży (zaproś blogera do napisania artykułu na Twojego bloga),
  • angażowanie klientów (dzielenie się doświadczeniami związanymi z Twoim produktem, zdjęciami w mediach społecznościowych).

To tylko kilka przykładów, jednak obrazuje jak szerokie jest spektrum działania growth hackingu i, nawet jeżeli nie zastąpi całego działu marketingu, może go efektywnie uzupełnić oraz pomóc w ograniczeniu kosztów. Liczy się pomysł!

Jeśli zainteresowało Cię to zagadnienie i chcesz być na bieżąco z trendami w growth hackingu, warto zaglądać na blogi ekspertów:

  • Sean Ellis http://www.startup-marketing.com/
  • Neil Patel http://neilpatel.com/
  • Andrew Chen http://andrewchen.co/
  • Ryan Holiday http://ryanholiday.net/

Brella Magazyn

Magazyn dla skutecznych przedsiębiorców oraz kadry managerskiej, wspierający wiedzę w zakresie tematyki ogólnobiznesowej, managerskiej i motywacyjnej. Partnerem bloga jest Brella.pl, której oferta to głównie: Wirtualny asystent, Concierge i Wirtualny sekretariat. Sprawdź cennik i umów się ze swoim doradcą na rozmowę.

Latest posts by Brella Magazyn (see all)

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *