Szukaj w:

Sekrety Sukcesu Wirtualnej Asystentki

 

W Twojej pracy kontakt z klientem to codzienność. Robisz co w Twojej mocy, aby zatrzymać konsumenta na dłużej.  Pragniesz, by po spotkaniu i wykonaniu usługi powrócił po więcej. Nic takiego jednak się nie dzieje,  zastanawiasz się więc dlaczego? Mimo, że powodów może być wiele, jedną z przyczyn słabej sprzedaży jest.. brak dbania o budowanie relacji z odbiorcą Twoich usług. Dowiedz się, jak utrwalić relację z klientem jako wirtualna asystentka, dbaj o nią i obserwuj jak grono Twoich stałych kontrahentów rośnie!

 

Zarówno w życiu prywatnym jak i biznesowym nieodzownym elementem są relacje międzyludzkie. Bardzo ważne jest budowanie trwałych powiązań, które będą przynosiły obustronne korzyści. Chcesz, żeby kupujący wybierał właśnie Ciebie, bo konkurencja nie śpi. 

 

Poniżej przedstawiamy 5 zasad, które pomogą w budowaniu mocnych relacji:

 

  1. Jesteś zainteresowany oczekiwaniami kontrahenta i znasz jego potrzeby.

    Przejdź cały proces zakupowy z punktu widzenia klienta. Podstawowym narzędziem, które w dostępny sposób ułatwi Ci research, jest wyszukiwarka internetowa. Dzięki temu lepiej dostosujesz swoje usługi do grupy docelowej. Warto podzielić odbiorców na klasy i segmenty. 

Segmentacja klientów – jest to podział według kategorii, do których przyjęliśmy pewne kryteria. Dzięki nim trafniej dostosujemy ofertę sprzedaży do potrzeb i oczekiwań klientów. 

Będziemy w stanie zaoferować jak najlepszą pomoc. 

Przy korzystaniu z Twoich usług, klient jest przekonany, że właśnie tego szukał. Wszystko dzięki temu, że dostosowujesz swoje usługi pod jego potrzeby. 

 

2. Przedstaw swój produkt za pomocą korzyści. 


Kreuj potrzebę dokonania zakupu. Daj do zrozumienia, że dzięki Twojej usłudze konsument poczuje, że zakup leży w jego interesie. 

 

3. Używaj języka korzyści i przedstaw zalety Twoich usług.

Jest to model komunikacji, w którym przedstawiasz swój produkt lub usługę. Zaznacz jakie są jego zalety oraz poinformuj odbiorcę o tym, jakie korzyści może osiągnąć dzięki zakupieniu tego produktu lub usługi. 

Zaciekawi Cię również:  Small talk - w jaki sposób rozmawiać z klientami biznesowymi?

 

4. Jesteś kompetentny i posiadasz wiedzę na temat oferowanych usług.


Klient poszukuje kogoś, kto zna się na oferowanych usługach! Twoją wiarygodność buduj dzięki wiedzy eksperckiej. Proponuj klientowi najlepsze i najnowsze rozwiązania, ponieważ trendy szybko się zmieniają. Ważne jest umiejętne zaproponowanie najlepszego rozwiązania, które wyróżni się spośród konkurencji i możliwości dostępnych na rynku. 

 

  1. Pytaj o opinię po zakończonej usłudze.

Obsługa potransakcyjna daje do zrozumienia klientowi, że jego opinia i zadowolenie jest dla Ciebie ważne. Włączają się do niej także gwarancje, zmiany, instalacje, reperacje i dostawa części. Klient na tym etapie ma zapewnioną dostępność części i napraw, dokumentację objaśniającą działanie produktów oraz gwarancje. 

 

Pracując nad dobrymi relacjami z klientem budujesz solidne fundamenty dla Twojego biznesu. Zwróć uwagę na to jak klienci oceniają Twoje usługi i wprowadź odpowiednie zmiany. Rynek zmienia się ekspresowo, dlatego warto jest być na bieżąco z trendami.

Brella Magazyn

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *