Szukaj w:

Techniki sprzedaży w biznesie

W ostatnim wpisie poruszony został temat sztuki negocjacji. Techniki sprzedaży o których dziś przeczytacie są jednym z elementów negocjacji, w których obie strony starają się osiągnąć kompromis a jednocześnie swoje cele.

Istnieje wiele technik sprzedaży. Poniżej przedstawię kilka z najpopularniejszych.

  • Stopa w drzwiach – jest techniką polegającą na poproszeniu początkowo o spełnienie niewielkiej prośby. Dzięki temu są większe szanse na późniejsze zgodzenie się na wykonanie docelowej prośby
  • Drzwiami w twarz – odwrotność „stopy w drzwiach”. Początkowa prośba dotyczy czegoś, na co z dużym prawdopodobieństwem nikt się nie zgodzi. Następnie „schodzi się” z ceny.
  • Niska piłka – polega na zachęceniu kupującego atrakcyjną ofertą (np. niską ceną) a także samym produktem. Następnie, gdy będzie już praktycznie zdecydowany na kupno, należy poinformować go o niewielkich dodatkowych opłatach lub warunkach. Bardzo ważne jest wyczucie odpowiedniego momentu, gdyż w innym wypadku klient może się nie zdecydować na proponowaną przez nas ofertę.
  • Pozorny wybór – polega na przedstawieniu klientowi dwóch opcji przez co jest szansa, że będzie on bardziej skory do wyboru jednej z nich niż przy zaproponowaniu tylko jednej.
  • Ograniczony wybór – o ile przedstawienie klientowi 2 opcji może przynieść nam korzyści, tak zaproponowanie np. 10 czy 20 różnych produktów może zadziałać zniechęcająco. Z tego powodu im mniej tym lepiej, jednak zawsze trzeba pamiętać o przedstawieniu chociaż dwóch opcji.

Pamiętaj, aby techniki, które wykorzystujesz były zgodne z ideą firmy oraz dokładnie przeanalizowane pod względem długofalowego oddziaływania. Niezbędne jest opracowanie oraz podążanie za ustalonym planem działania od początku do końca. Trzeba jednak zachowywać też elastyczność w sytuacji, która wymaga zmian i szybkiej reakcji. Nie zawsze podczas negocjacji może być okazja do dokładnego przemyślenia i uporządkowania strategii. Warto być przygotowanym i wiedzieć w których aspektach można zdecydować się na ustępstwa.

Zaciekawi Cię również:  Stwórz sobie lidera

Podczas tworzenia strategii sprzedażowej należy mieć na uwadze nie tylko cele firmy, ale także jej możliwości. Weź to pod uwagę zarówno w kwestii czasu jak i finansów. Bardzo pomocne będą też badania konkurencji oraz dokładne przeanalizowanie grupy docelowej.

Brella Magazyn

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *